تعریق شدید و دمای بدن در تابستان باعث خستگی و سرگیجه می‌شود، آب انبه می‌تواند به خنک سازی بدن، آب رسانی به سلول‌های بدن و تامین انرژی کمک کند؛ بنابراین از ایجاد هرگونه عارضه در این علائم جلوگیری می‌کند.

کاهش دمای بدن و درمان سرگیجه با مصرف این آب میوه‌

به گزارش سلام نو، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مصری الیوم نوشت: آب انبه یک آب میوه تازه تابستانی است که به عنوان داروی خانگی برای گرمازدگی بسیار مفید است. در این مطلب بررسی خواهیم کرد که چرا آب انبه می‌تواند یک درمان موثر در برابر گرمازدگی باشد.

 گرمازدگی یک وضعیت تهدید کننده زندگی است که اغلب در تابستان اتفاق می‌افتد. در این فصل دمای محیط بالاست. آب انبه یک آب میوه تازه تابستانی است که به عنوان داروی خانگی برای گرمازدگی محبوب است؛ بنابراین در زمانی که دمای هوای بالاست، بهترین راه حل است. در ادامه بررسی خواهیم کرد که چرا آب انبه می‌تواند یک درمان موثر در برابر گرمازدگی باشد.

دمای بدن را کاهش می‌دهد

اولین علامت گرمازدگی افزایش دمای بدن است. انبه خام دارای اثرات تب بر است، به این معنی که می‌تواند به کاهش دمای بدن که ممکن است به دلیل گرمازدگی به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد برسد، کمک کند. دمای بالای بدن بر مغز تاثیر می‌گذارد و باعث تشنج می‌شود.

ضعف را درمان می‌کند

گرما باعث از دست دادن آب و نمک بدن می‌شود که به دلیل کم آبی بیش از حد منجر به ضعف می‌شود؛ بنابراین، آب انبه می‌تواند به بدن کمک کرده و الکترولیت را متعادل کند، بنابراین ضعف را درمان می‌کند.

بدن را خنک می‌کند

آب انبه خام یک روش آسان و موثر برای غلبه بر گرما و خنک شدن بدن است.

پوست گرم و خشک را درمان می‌کند

انبه خام غنی از ویتامین C و یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که به تولید کلاژن کمک و از پوست در برابر آفتاب محافظت می‌کند.

ضربان قلب را کاهش می‌دهد

گرمازدگی می‌تواند ضربان قلب شما را افزایش دهد. آب انبه خام سرشار از پتاسیم و منیزیم و یک آنتی اکسیدان منحصر به فرد به نام مانگیفرین است که می‌تواند به کاهش ضربان قلب و بهبود عملکرد آن کمک کند.

از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند

گرمای بیش از حد می‌تواند باعث انقباض غیر ارادی عضلات و منجر به گرفتگی پا در طول شب شود. آب انبه خام دارای اثرات ضد اسپاسم است، به این معنی که می‌تواند به رفع اسپاسم در آن عضلات کمک کند.

خستگی و سرگیجه را درمان می‌کند

تعریق شدید و دمای بدن در تابستان باعث خستگی و سرگیجه می‌شود. آب انبه می‌تواند به خنک سازی بدن، آب رسانی به سلول‌های بدن و تامین انرژی کمک کند؛ بنابراین از ایجاد هرگونه عارضه در این علائم جلوگیری می‌کند.

تشنگی بیش از حد را محدود می‌کند

گرمازدگی می‌تواند تشنگی را به دلیل از دست دادن بیش از حد آب از بدن افزایش دهد. آب انبه خام نه تنها بدن را آبرسانی می‌کند، بلکه منیزیم و پتاسیم موجود در آب به تعادل بدن و سلامت آن کمک می‌کند.

سردرد را کاهش می‌دهد

دمای بالای بدن می‌تواند باعث سردرد در طول تابستان شود. نوشیدن آب انبه یا مالیدن تفاله خام انبه روی سر با کاهش دمای بدن به کاهش سردرد کمک می‌کند.

باعث صرفه جویی در انرژی می‌شود

بهترین منبع برای تامین انرژی فوری به شما در طول تابستان و جلوگیری از کمبود آب، آب انبه خام است. وجود یون‌های سدیم، پتاسیم و سایر الکترولیت‌ها در آب، انرژی زیادی را تامین و سلول‌ها را هیدراته می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید