کوین دسک اعلام کرد طی یک هفته اخیر بالغ بر ۴۰ درصد از ارزش بازار رمز ارزها در دنیا از بین رفته است.

خبر جدید وزارت خزانه داری آمریکا، تیر آخر را به بازار رمز ارزها زد

به گزارش سلام نو به نقل از بازار، در روز گذشته وزارت خزانه داری امریکا رسما اعلام کرد معاملات بالاتر از ۱۰ هزار دلاری رمز ارز باید به بخش خدمات درآمد داخلی کشور گزارش شود، خبری که باعث شد تا ارزش رمز ارزها بازهم کاهش یابد.

نوسان ها در بازار رمز ارزها همچمنان ادامه دارد. طبق گزارش ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک در اولین ساعات کاری روز شنبه ارزش هر بیت کوین در بازار برابر با ۳۸ هزار و ۱۱۱ دلار بود و هر اتریوم با قیمت ۲ هزار ، ۴۵۰ دلار به فروس رسید.

در این روز هر رمز ارز XRP برای اولین بار طی یک ماه اخیر با قیمتی کمتر از یک دلار مبادله شد و قیمت دیگر رمز ارزها نیز با کاهش همراه بود.طی ۲۴ ساعت گذشته قیمت بیت کوین در بازار ۸.۳ درصد،قیمت اتریوم ۱۳.۵ درصد و قیمت XRP بالغ بر ۱۴.۶ درصد تنزل داشته است.

 کوین دسک اعلام کرد طی یک هفته اخیر بالغ بر ۴۰ درصد از ارزش بازار رمز ارزها در دنیا از بین رفته است و دلیل اصلی این مساله هم توییت های ایلان ماسک، سیاست بانک مرکزی چین مبنی بر ممنوعیت مبادله رمز ارزها و استفاده از انها به عنوان وسیله پرداخت در داخل چین در کنار ممنوعیت فعالیت معادن رمز ارز در این کشور است.

البته سیاستهای وضع شده در امریکا در حوزه قانون گذاری در بازار رمز ارزها و تلاش بانکهای مرکزی برای افزایش نظارت بر این بازار هم تاثیر زیادی روی کاهش ارزش بازار رمز ارزها در دنیا داشت.

روز جمعه بانک مرکزی امریکا رسما اعلام کرد مبادلات بالاتر از ۱۰ هزار دلاری بیت کوین باید به بخش خدمات درآمد داخلی کشور امریکا اعلام شود و مشمول قوانین مالیاتی خواهد شد. زمانیکه این خبر منتشر شد ارزش هر بیت کوین در بازار به ۴۲ هزار دلار رسیده بود ولی بعد از انتشار خبر، ارزش آن به کمتر از ۳۶ هزار دلار سقوط کرد.

وزیر خزانه داری امریکا در این مورد به سی ان بی سی گفت: «هم اکنون نظارت بر عملکرد فعالیت در بازار رمز ارزها در دنیا بسیار دشوار است و همین مساله سبب شده است تا فعالیتهای غیر قانونی زیادی در این کشور با استفاده از رمز ارزها انجام شود و ما شاهد فرارهای مالیاتی زیادی با استفاده از پتانسیل های این بازار باشیم. این مشکل باید به صورت ریشه ای برطرف شود در غیر این صورت در پساکرونا چالشهای اقتصادی زیادی را تجربه خواهیم کرد.»

نکته دیگری که در این روز مورد بحث قرار داشت میزان استفاده زیاد این حوزه از انرژی برق است، فارغ از اینکه این برق با استفاده از کدام یک از منابع انرژی تولید می شود باید این سوال را از خود پرسید دلیل ایجاد این رمز ارزها و عامل رشد اصلی قیمت آنها در سالهای اخیر چه بوده است.

آمارها نشان می دهد بازار رمز ارزها در دنیا به اندازه انرژی برق مورد استفاده در کشوری مانند  امارات یا پاکستان برق مصرف می کند و این میزان بالای برق مصرفی حتی اگر با استفاده از انرژی های پاک تولید شده باشد، بازهم مشکلاتی را برای محیط زیست ایجاد می کند.

استفاده از این حجم برق برای صنعتی که به گفته فعالان اقتصادی ارزش ذاتی ندارد مشکلی بسیار مهم است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید