علی‌محمد، نمازی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: آقای رئیسی مگر حرف جدیدتری برای گفتن دارد؟ اگر بنا باشد به مردم همان حرف‌های تکراری را بزند که مردم عکس‌العمل‌شان را قبلاً نشان داده‌اند.

فضای انتخاباتی بسیار دلسرد و مأیوس‌کننده است / حاکمیت باید بیاید و بگوید می‌خواهم کشور را به خواست ملت اداره کنم

به گزارش سلام نو، علی محمد نمازی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره اشخاصی که در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند و پایگاه رأی این افراد گفت: در مورد آقای رئیسی که در این دوره از انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، اعتقادم بر این است که رئیس قوه قضائیه پایگاه رأی‌شان از دوره قبل ضعیف‌تر شده است؛ چراکه چهره‌های شاخصی از اصولگرایان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرده‌اند. 

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: مشاهده کردیم چندین سردار، آقای لاریجانی و آقای جلیلی و غیره ثبت نام کرده‌اند که این نشان‌دهنده تشت آرا در این جبهه است و نکته جالب این  است که پیش‌بینی می‌شد آقای رئیسی در این دوره از انتخابات شرکت کنند اما باز هم ۱۰ نفر چهره‌های شاخص از این جریان ثبت‌نام کرده‌اند که این امر نشان‌دهنده آن است که این افراد موقعیت خودشان را بهتر از رئیس قوه قضائیه می‌دانستند که آمدند و ثبت‌نام کردند.

وی افزود: آقای رئیسی مگر حرف جدیدتری برای گفتن دارد؟ اگر بنا باشد به مردم همان حرف‌های تکراری را بزند که مردم عکس‌العمل‌شان را قبلاً نشان داده‌اند. شاید وی امیدوار است آرای خاکستری را جذب کند، از سوی دیگر فضای انتخاباتی بسیار دلسرد و مأیوس‌کننده است و دائم از عدم مشارکت صحبت می‌شود؛ سوالی که پیش می‌آید این است که آیا کسانی که چنین حرفی می‌زنند طرفدار آقای رئیسی نبودند و یا نیستند؟ لذا من رأی رئیس قوه قضائیه را از دور قبل حتی ضعیف‌تر می‌بینم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره کاندیداتوری علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آقای لاریجانی در صحنه نبوده‌اند و حکم خربزه پاره نشده را دارند. اگرچه ایشان چند دوره رئیس مجلس بوده اما به دلیل آن که جزو کاندیداهای اصلی اصولگرا نیست فکر نمی‌کنم اصولگرایان فعال در عرصه انتخابات بخواهند با حضور آقای رئیسی برای وی مایه بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: مواضع آقای لاریجانی هنگام ثبت‌نام بسیار خوب بود که هنگام ثبت‌نام بمباران شد و حتی گفته شد خودش که از سپاه آمده است؛ چرا پادگان را رد می‌کند و استقبالی از شاخص‌های جناح اصولگرا نشد و از طرفی برای قشر متوسط و پایین‌تر نتوانسته است کاری انجام دهد که امیدش به آن‌ها باشد. به شخصه آقای لاریجانی را رزرو این انتخابات تلقی می‌کنم که اگر چنانچه یکی از کاندیدای شاخص جریان اصولگرایی به هر صورتی نباشد، به سمت او بیایند.

نمازی تاکید کرد: در صورت رقابت اسحاق جهانگیری و محسن هاشمی با ابراهیم رئیسی، با توجه به ثابت بدون عدم مشارکت، اقبال به سمت آقای لاریجانی نخواهد بود.

وی درخصوص پایگاه رأی اسحاق جهانگیری اظهار داشت: آقای جهانگیری کاندیدایی است که رزومه تقریبا خوبی دارد. او از فرمانداری و بخشداری به معاونت رئیس‌جمهور رسیده است و هر جایی هم که بوده به خوبی از پس مسئولیت خودش برآمده است اما فضای سرد و دوره دوم همکاری با آقای روحانی به عنوان یک نقطه ضعف وجود دارد و احتمال دارد اگر محسن هاشمی رد صلاحیت شود و اصلاحات روی ایشان اجماع کند وضعیتش از انتخابات گذشته بهتر باشد. 

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی درباره نامزدی سعیدی جلیلی در این دوره از انتخابات عنوان کرد: من برای آقای جلیلی در این دوره از انتخابات موقعیتی را تصور نمی‌کنم. وی در زمانی که نماینده ایران در مذاکرات هسته‌ای بود، دستاوردی برای کشور نداشت و مذاکره‌کننده قوی هم نبود لذا حرفی برای گفتن ندارد که بگوید من قرار است کاری انجام دهم. درست است که برجام در زمان احمدی‌نژاد آغاز شد، اما در زمان آقای روحانی به سرانجام رسید. من احتمال موفقیتی برای آقای جلیلی متصور نیستم.

وی در خصوص نامزدی رئیس دولت‌های نهم و دهم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: احمدی‌نژاد به هر دلیلی اقشار آسیب‌پذیر و توده محروم مردم را در پشت سر خود دارد.

نمازی یادآور شد: طرح پرداخت یارانه‌ها در مجلس ششم و دوره آقای خاتمی اجرایی نشد و بعد هم آقای روحانی نتوانست آن را بهبود ببخشد و بلکه بدتر هم شد؛ همین هم برگ برنده آقای احمدی‌نژاد است. 

وی با بیان این‌که رئیس دولت‌های نهم و دهم در یکی، دوسال گذشته صریح صحبت کرده است، اظهار داشت: معتقدم اگر آقای احمدی‌نژاد تائید شود رأی خوبی خواهد داشت و وضعیت وی را در بین کاندیدای اصولگرا بهتر می‌دانم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره نامزدی مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس دهم و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر آقای پرشکیان تأیید صلاحیت شود، می‌تواند رأی بخش مهمی همچون آذری زبان‌ها را به همراه داشته باشد اما نه در این حد که رئیس‌جمهور ایران شود.

وی درباره نامزی سید مصطفی تاجزاده بیان کرد: در حال حاضر در بین اصلاح‌طلبان موقعیت و جایگاه آقای تاجزاده را بهتر از بقیه مشاهده می‌کنم اولا این که به طور جدی پای مواضع خودش هزینه داده است و آدمی نبوده که اهل میدان نباشد و کسی نیست که فقط حرف زده باشد و این را مردم به خوبی متوجه شده‌اند. 

نمازی ادامه داد: چه دوستان بخواهند بپذیزند و چه نخواهند بپذیرند، مخالف این وضع بودن و درباره آن صحبت کردن، بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد تا این که موافق صحبت کنیم. گاهی اوقات استفاده از ابزار مخالف‌خوانی در انتخابات محلی استفاده می‌کنند و متاسفانه جامعه به سمت و سویی رفته است که بیشتر صحبت‌های نفی را می‌پذیرد تا صحبت‌های اثباتی. یعنی این که اگر کسی بیاید و بگوید من فلان کار را خواهم کرد، کمتر مورد اقبال مردم قرار می‌گیرد تا این که شخصی بگوید فلان چیز را قبول ندارم .

وی بیان کرد: تا امروز آقای تاجزاده یک معترض جدی بوده است و برای آن هم هزینه پرداخت کرده و سختی‌های زیادی کشیده است. زمانی که در وزارت کشور معاون سیاسی بود بسیار در کارش جدیت داشت. هنگامی که انتخابات مجلس ششم مورد تهدید واقع شد، ایشان محکم ایستاد و از آن انتخابات صیانت کرد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اگر آقای تاجزاده تائید شود، نفر اول جبهه اصلاحات را ایشان می‌دانم و معتقدم سبد رأی خوبی هم دارد. 

وی خاطرنشان کرد: اگر آقای احمدی‌نژاد هم تایید و آقای تاجزاده هم حضور پیدا کند از نظر من مشارکت بسیار بالایی صورت خواهد گرفت.

نمازی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که باتوجه به عدم مشارکت بسیاری از مردم که امروز درباره آن صحبت می‌شود، فکر می‌کنید رفتار مردم هنگام رأی دادن چگونه باشد، اظهار داشت: در حال حاضر گاردی که نسبت به انتخابات از سوی جامعه در نظر گرفته شده، برای رأی ندادن است.

وی ادامه داد: اما چه عاملی می‌تواند مردم را پای صندوق‌های رأی بکشاند، معتقدم یک عذرخواهی جدی از سوی حاکمیت می‌تواند شرایط را عوض کند. حاکمیت باید بیاید و بگوید می‌خواهم کشور را به خواست ملت اداره کنم و اگر در گذشته بد عمل شده است، از این به بعد به گونه‌ دیگری عمل خواهیم کرد.

این فعال سیاسی افزود: عامل بعدی هم این است افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، تائید صلاحیت شوند. مطلب مهم بعدی به نتیجه رسیدن سریع احیای برجام است و نباید کارشکنی در جامعه باشد و بگذارند آثار احیای برجام که گشایش اقتصادی است را مردم در این مدت مشاهده کنند.

وی بیان کرد: مسئولان باید قول دهند که شفافیت بیشتری در جامعه و بر اداره کشور حاکم شود، مخصوصا فعالان عرصه مطبوعات باید بتوانند راحت و به صورت درست خبر و اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانند نقش چشمان بینا و واقع‌بینانه مردم را ایفا کنند.

نمازی تاکید کرد: خبرنگاران و اهالی رسانه شمع‌هایی هستند که فضای انتخابات را روشن خواهند کرد و به شفافیت کمک کنند تا مردم در جریان آنچه می‌گذرد، قرار دهند.

کد خبرنگار: ۱۸
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۱
    1 0
    آقای نمازی شما چند تا از دست‌آوردهای جریان اصلاح طلب رو بگو تا ما قانع بشیم. تو این هشت سال چی داشتید برای ما؟ جز گرونی و نابسمانی اقتصادی؟ آقا سرمایه من توی بورس از نصف هم کمتر شد. شما چی چی داری می گی؟؟؟
  • امیرمحمد IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    1 0
    اولا آقای لاریجانی خربزه دربسته نیست و ۱۲سال گل فشانی های ایشون رو توی مجلس دیدیم ایشون کپیه آقای روحانی هستش،دوما آقای رئیسی مجبور شد وارد گود بشه شاید بتونه گوشه ای از خرابکاری ۸ساله دولت ضد مردمیه روحانی و جهانگیری رو درست کنه،سوما روحانی بایداز مردم محروم این سرزمین عذرخواهی کنه و حلالیت بطلبه واسه روز قیامتش نه رهبری ،ما ۴۲ساله از انقلابمون میگذره هیچوقت به اندازه این ۸سال دولت روحانی مردم توی فشار اقتصادی قرار نگرفتن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید