ثبت‌نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در تمام دوره‌های تحصیلی به جز پایه اول، الکترونیکی است.

جزییات ثبت‌نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، با توجه به فرارسیدن زمان ثبت‌نام دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ و ضرورت اتخاذ تدابیر لازم و اهتمام کافی به‌منظور رفع دغدغه‌های والدین و تسهیل در ثبت‌نام دانش آموزان، از سوی وزیر آموزش‌ و پرورش، دستورالعمل اجرایی ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، به ادارات آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد. در این ابلاغیه آمده است:

ثبت نام سال الکترونیکی در تمام دوره های تحصیلی به استثناء کلاس اولی ها

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، ثبت نام دوره های تحصیلی به صورت غیر حضوری و الکترونیکی از طریق سامانه سیدا انجام خواهد شد. زمان ثبت نام دوره های مختلف تحصیلی بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه در سامانه سیدا اعلام خواهد شد.

تبصره: ثبت نام اولیه پایه اول ابتدایی از یکم خرداد به صورت حضوری انجام می شود. بدیهی است بعد از مراجعه دانش آموزان به پایگاه های سنجش بدو ورود، ثبت نام قطعی خواهد شد.

تبصره۱: شرط لازم برای ارتقای دانش آموزان به پایه بالاتر ثبت ارزشیابی آنها در سامانه سیدا است.

تبصره۲: انتقال دانش آموزان بین مدارس مطابق مقررات مربوطه و از طریق سامانه انجام می شود.

تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی می باشند و شرکت نوآموزان پیش دبستان در برنامه سنجش مطابق دستورالعمل سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت متبوع انجام می شود

اعلام شرط سنی ثبت نام در کلاس اول

تبصره۲: به استناد ماده ۳۶ آیین نامه اجرایی مدارس، حداقل سن ثبت نام در پایه اول ابتدایی شش سال تمام و ملاک محاسبه سن، اول مهرماه است. لذا حداقل سن ثبت نام در پایه اول ابتدایی تا متولدین یکم مهر ۹۴است.

تبصره ۳: به استناد ماده ۷ اساسنامه مدارس عشایری مصوبه شماره ۱۷۶۸۸۲، سنجش بدو ورود دانش آموزان عشایری الزامی و رایگان است و با توجه به کوچ رو بودن عشایر بازه زمانی سنجش بدو ورود آنان تا پایان مهرماه خواهد بود.

شیوه ثبت نام الکترونیکی نوآموزان و دانش آموزان (غیرحضوری)

ثبت نام تمامی دانش آموزان در پایه ها و مقاطع مختلف در سامانه سیدا و از درگاه pada.medu.ir انجام می شود.

ثبت نام میان پایه ها: بعد از برگزاری امتحانات نوبت دوم و اعلام نتایج نهایی در سیدا، ثبت نام میان پایه ها به صورت خودکار انجام می شود و دانش آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت نام می گردد و نیازی به مراجعه دانش آموز یا اولیای آنها به مدرسه نیست.

ثبت نام پایه اول ابتدایی به صورت حضوری و در راستای سنجش سلامت دانش آموزان خواهد بود. همچنین ثبت نام پایه های ورودی شامل هفتم متوسطه اول و دهم متوسطه دوم به صورت غیرحضوری و بر بستر سامانه پادا انجام خواهد شد. البته دانش آموزان میان پایه به صورت خودکار و توسط سامانه ثبت نام خواهند شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید