طبق یافته جدید محققان مصرف توت‌فرنگی باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان و سکته مغزی می‌شود. 

پیشگیری از سرطان و سکته مغزی با مصرف این میوه‌

به گزارش سلام نو به نقل از اسپوتنیک، میخائیل گینزبورک پزشک روسیه گفت: توت‌فرنگی میوه‌ای است که به مبارزه با این فرایند کمک می‌کند و خطر رشد غدد جدید را کاهش می‌دهد. توت‌فرنگی حاوی موادی است که مانع از رشد رگ‌های جدید می‌شود که آن را «عامل توقف رگ‌زایی» می‌نامند.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در توت‌فرنگی و همچنین پتاسیم بالای درون توت‌فرنگی به کاهش خطر لخته‌های خون خطرناک در مغز که باعث سکته مغزی می‌شوند، کمک می‌کنند.

خواص توت‌فرنگی بی‌پایان است. با خوردن خوراکی‌های گیاهی، خطر بیماری‌های قلبی، دیابت و سرطان کاهش می‌یابد. همچنین مصرف مقادیر بالای میوه و سبزیجات برای سلامت پوست و مو، افزایش انرژی و کاهش وزن مفید است.

این میوه مغذی و پرفایده چربی خوب خون را افزایش داده، برای فشار خون بالا مفید است و به شما برای محافظت در برابر سرطان کمک می‌کند. این میوه جزو ۲۰ میوه پر از آنتی‌اکسیدان بوده و منبعی خوب برای تامین پتاسیم و کلسیم است. فقط ۸ عدد توت‌فرنگی، ویتامین C بیشتری از یک پرتقال دارند. در ادامه به بررسی خواص توت‌فرنگی و فواید این میوه خوشمزه و پرطرفدار می‌پردازیم.

مصرف منظم آنتوسیانین نوعی فلانوئید که در خانواده توت‌ها موجود است، خطر حمله قلبی را تا ۳۲ درصد در زنان جوان و میانسال کاهش می‌دهد. همچنین کوئرستین، نوعی دیگری فلانوئید که در توت‌فرنگی موجود است، یک ضدالتهاب طبیعی بوده و تصلب شریان را کاهش داده و در تحقیقاتی که بر روی حیوان‌ها انجام شد، آسیب ناشی از کلسترول بد خون (LDL) را کاهش داد.

همچنین ممکن است کوئرستین خواص ضدسرطانی نیز داشته باشد، با این حال تحقیق بیشتری در این باره لازم است. نه‌تنها پتاسیم و فیبر موجود در توت‌فرنگی برای قلب مفید است، بلکه تحقیقات نشان داده است که توت فرنگی باعث کاهش نوعی آمینواسید که به لایه داخلی رگ‌ها آسیب می‌رساند، می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید