سازمان «حقوق مدنی آمریکایی‌های چینی‌تبار» از رییس جمهور پیشین آمریکا به دلیل ادعاهای بی‌اساسش درباره منشاء ویروس کرونا شکایت کرده و خواستار غرامت ۲۲ میلیون دلاری شده است.

درخواست غرامت ۲۲میلیون دلاری چین از ترامپ

به گزارش سلام نو، سازمان «حقوق مدنی آمریکایی‌های چینی‌تبار» از «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، به دلیل ادعاهای بی‌اساسش درباره منشاء کرونا و الفاظ توهین‌آمیز او در این خصوص، شکایت کرده و غرامت ۲۲ میلیون دلاری درخواست کرده‌است.

این سازمان دلیل دادخواست خود را استفاده ترامپ از الفاظی مانند «ویروس چینی»، «آنفلوانزای چینی» و «کونگ فلو» اعلام کرده است.

مطالعات اخیر نشان داده است از زمان شیوع ویروس کووید-۱۹، نفرت از آسیایی‌تبارها در آمریکا حدود ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

در دادخواست این موسسه آمده است: ترامپ نباید از لفظ «ویروس چینی» استفاده می‌کرد، زیرا تاکنون مشخص نشده منشاء اصلی این ویروس کجا بوده است.

آنها همچنین عنوان کرده‌اند در نظر دارند غرامت ۲۲ میلیون دلاری این دادخواست را برای ساختن موزه‌ای درباره تاریخ «آسیایی‌تبارها در آمریکا» اختصاص دهند.

ترامپ در حالیکه مکرر از چنین الفاظی استفاده می‌کرد مدعی بود تنها دلیلش، شیوع این ویروس از چین است و این الفاظ نژادپرستانه نیستند.

در ماه مارس ۲۰۲۱ گروه تحقیقاتی سازمان جهانی بهداشت در سفری به چین گزارشی منتشر و اعلام کرد «احتمال آنکه ویروس کووید-۱۹ از آزمایشگاهی در ووهان چین به بیرون درز کرده باشد بسیار ناچیز است.»

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید