اکبر خرمدین پدر بابک خرمدین روز گذشته چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ به جنایت‌های جدید خود اعتراف کرد که در همه این قتل ها قربانیانش که از اعضای خانواده اش نیز بوده‌اند را سلاخی کرده است.

تشریح جزییات جدید پرونده پدر بابک خرمدین از زبان دادستان جنایی تهران / فیلم

به گزارش سلام نو، جزئیات قتل های پدر بابک خرمدین از سوی دادستان جنایی تهران در حالی که این مرد۸۱ ساله به قتل داماد و دخترش نیز اعتراف کرده است، اعلام شد. پدر بابک خرمدین حتی مدعی است قصد کشتن دو فرزند دیگرش را هم داشته است.
راز این جنایت‌های هولناک از صبح یکشنبه با پیدا شدن اعضای بدن بابک خرمدین در سطل زباله در شهرک اکباتان آغاز شد. در کمتر از ۶ ساعت هویت مقتول شناسایی و با اعترافات پدر و مادر مقتول مشخص شد بابک خرمدین کارگردان مستندساز به دست والدینش به قتل رسیده است. اما فقط ۴۸ ساعت پس از این اعتراف هولناک پدر مقتول به ۲ قتل دیگر اعتراف کرد. وی مدعی شد در سال ۹۰ دامادش فرامرز را کشته و در سال ۹۷ نیز یکی از دخترانش آرزو را به قتل رسانده است.

بابک خرمدین


محمد شهریاری ، سرپرست دادسرای جنایی تهران با اعلام این خبر گفت: زمانی که این زوج سالخورده به اتهام‌ قتل بابک خرمدین بازداشت شدند، متوجه شدیم او یک دختر دیگر هم داشته که ناپدید شده و سال ۹۰ هم دامادش ناپدید شده است.
بنابراین احتمال قتل آنها هم مطرح شد چرا که گفته بود دخترم به ترکیه رفته ولی در استعلاماتی که انجام شد هیچ ورود و خروجی با مشخصات دختر متهم به دست نیامد. همین مسأله احتمال جنایت را بیشتر تقویت کرد. فرضیه قتل دامادشان نیز به دنبال آن مطرح شد. تحقیقات روی این موارد متمرکز شد و اکبر و همسرش به قتل داماد و دخترشان اعتراف کردند.
پدر بابک خرمدین همچنین در اعترافاتش به محمد جواد شفیعی بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی عنوان کرد که اجساد را مثله کرده و در سطل زباله در آن اطراف انداخته است. از نظر روانپزشکی آنها تحت معاینه قرار گرفته‌اند و پزشکی قانونی اعلام کرده که آنها جنون ندارند و ازنظر روحی سالم هستند.

اعتراف اکبر خرمدین به قتل دامادش

فریبرز داماد خانواده بابک خرمدین (1)

چه شد که دامادت را به قتل رساندی؟
سال ۸۸ دخترم آرزو که متولد سال ۵۱ بود با پسری ازدواج کرد اما به‌خاطر اختلافات از او جدا شد. بعد از مدتی با پسر خواهرم فرامرز ازدواج کرد و ۶ ماهی که از زندگی آنها گذشت، برایمان گفت که فرامرز رفتارهای نامعقول دارد. او اعتیاد داشت و با خودروی پرایدش افرادی را که به‌صورت قاچاقی وارد ایران شده بودند جابه‌جا می‌کرد. رفتارهای نامعقول و کارهای خلافش ما را به این نتیجه رساند که تصمیم به قتل او بگیریم.

آرزو در صحنه قتل شوهرش حضور داشت

دخترتان هم از این ماجرا با خبر بود؟
بله. باهم به این نتیجه رسیدیم که او را به قتل برسانیم. یادم نمی‌آید چه تاریخی بود اما سال ۹۰ بود که یک روز فرامرز به خانه‌مان آمد. همسرم داخل غذایش حدود ۸۰ تا قرص خواب‌ آور ریخت که فوت کرد و با کمک همسرم او را به حمام بردیم و جسدش را مثله کردیم. هنوز تبر و چاقویی که با آن فرامرز را مثله کردیم دارم. بعد از قتل هم تکه‌های جسد را در سطل زباله انداختیم. بعد هم خودروی پراید او را در اطراف مهرآباد رها کردیم.

پدر و مادر بابک خرمدین در داسرای جنایی تهران

خانواده فرامرز به سراغ او نیامدند؟
به دروغ به آنها گفتیم که روز حادثه به‌ همراه آرزو آمده خانه و همسرش را در خانه ما گذاشته و با چند نفر قاچاقی تهران را ترک کرده است. آنها هم چون فرامرز در کار خلاف بود باور کردند.
دخترتان را به چه دلیل به قتل رساندید؟
داماد مان را که کشتیم، طلاق غیابی دخترم را گرفتم و جهیزیه‌اش را که آن موقع ۷۰ میلیون تومان خریده بودم به یک راننده که می‌خواست دخترش را شوهر دهد ۵۰۰ هزار تومان فروختم. اما بعد از قتل دامادم بدبختی و مصیبت ما زیاد شد. افتاده بود در کار خلاف و ماری جوانا و تریاک و هروئین مصرف می‌کرد.اذیت‌هایش خیلی زیاد بود. سال ۹۷ یک روز صبح کله‌پاچه خریدم. چون آرزو خیلی کله‌پاچه دوست داشت و بازهم مثل قبل داخل آن همسرم قرص‌هایش را ریخت و بعد از بی‌هوش شدن با کمک همسرم جسد را داخل حمام بردیم و مثله کرده و جنازه را در سطل‌های زباله انداختیم.

۲ فرزند خانواده خرمدین در لیست مرگ پدر بابک خرمدین

آرزو خرمدین

بابک و دو فرزند دیگرت نگفتند که چه اتفاقی برای آرزو افتاده است؟
موقع قتل دامادمان بابک انگلستان بود. اما برای قتل دوم ایران بود و زمانی که فهمید خیلی به موضوع اهمیت نداد.
ممکن است به این دلیل بابک خرمدین را کشته باشی که او از ماجرای قتل خواهرش با خبر شده باشد؟
اصلاً. بابک خرمدین از دوربین مداربسته خانه‌مان متوجه قتل خواهرش شده بود اما چون دل خوشی از خواهرش نداشت، برای همین هم تصمیم نداشت که این ماجرا را لو دهد. بابک آدم بدی بود، هر ۳ قتل را در همین خانه اکباتان انجام دادیم.
قصد نداشتی به دو فرزند دیگرت آسیب برسانی؟
می‌خواستم آنها را هم بکشم. اگر آزاد شوم بدون شک برنامه‌ام قتل آنهاست. دخترم دو نوه‌ام را اذیت می‌کند؛ او خیلی عصبی و به هم ریخته است. از رفتارهای پسرم افشین هم خوشم نمی‌آید.
چرا اسم فامیلتان را عوض کرده بودید؟
من سال ۴۱ فامیلی‌ام را به خرمدین تغییر دادم. اسم بابک را هم برای همین روی پسرم گذاشتم اما او مثل بابک خرمدین نشد. وصیت کردم وقتی مردم مرا مقابل قلعه بابک خرمدین دفن کنند تا هر کسی که برای دیدن او می‌آید از روی قبر من رد شود. حتی کتابی هم در سوگ بابک خرمدین دارم می‌نویسم.او در پاسخ به این مورد که بعد از قتل‌ها عذاب وجدان نداشتی و کابوس نمی‌دیدی گفت: برای هیچ کدام از آنها عذاب وجدان نداشتم و هیچ وقت کابوس نمی‌دیدم چون احساس گناه نمی‌کردم. برای اینکه کسانی را به قتل رسانده بودم که معضل جامعه بودند و فساد اخلاقی داشتند.

گرد هم آمدن دوستان و دانشجویان "بابک خرمدین" در شهرک اکباتان

یاد بود بابک خرمدین

ساعت ۱۷ امروز (بیست و نهم ) اردیبهشت ماه ، با گذشت سه روز از کشف جسد مثله شده "بابک خرمدین" دوستان و دانشجویان این سینماگر ایرانی مقابل خانه او در شهرک اکباتان به رسم یادبود جمع شدند.
جسد مثله شده ای عصر یکشنبه ( بیست و ش شم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰) در فاز ۳ شهرک اکباتان تهران کشف شد. ساعاتی بعد از کشف جسد با انجام تحقیقات پلیسی و قضایی، هویت جسد "بابک خرمدین" بود . مردی ۴۳ ساله از سینماگران ایران. با شناسایی هویت جسد بلافاصله خانه و خانواده او شناسایی شد. دوربین های مداربسته محل زندگی او که با والدینش زندگی می کرد ،پرده از راز مخوف یک جنایت تلخ را برداشت. والدین "بابک خرمدین" قاتل پسرشان بودند. پسرشان را با آبگوشت مسموم ، بیهوش کرده بودند و سپس با چاقو به قتل رسانده و مثله کرده و تکه های جسد را در سطل زباله رها کرده بودند.
والدین به اداره آگاهی تهران منتقل شدند و آنجا بود که جنایت تلخ آنها ابعاد فاجعه باری به خود گرفت. پدر بابک خرمدین در مسیر بازجویی ها به قتل دختر و دامادش نیز در سال های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۷ اعتراف کرد. آنها را هم به همین روش به قتل رسانده و مثله کرده و جسد را سر به نیست کرده بود.

 

بررسی در خصوص احتمال ارتکاب قتل های دیگر از سوی این مرد به تنهایی یا با همدستی همسرش ادامه دارد .
امروز - بیست ونهم اردیبهشت ماه ، ساکنان شهرک اکباتان ، همسایه ها و دوستان و دانشجویان بابک خرمدین در نزدیک محل زندگی او جمع شدند تا یادبودی برای او و خواهرش و دامادشان برگزار کنند.اهالی شهرک اکباتان وقتی از این خانواده یاد می کردند همگی از بی آزار بودن آنها می گفتند.
واکنش «حامد بهداد» به قتل بابک خرمدین : این توحش جامعه است +عکس
رکنا:حامد بهداد بازیگر سینما و شبکه‌ی نمایش خانگی به قتل کارگردان واکنش نشان داد.
حامد بهداد بازیگر سینما و شبکه‌ی نمایش خانگی، قتل کارگردان فقید توسط پدر و مادرش را، نشانه‌ی "توحش جامعه" دانست.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید