علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران گفت: مراکز تجمیعی واکسیناسیون تهران به ۸۰ مرکز افزایش می‌یابد.

فعالیت ۴۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در تهران

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران از فعالیت ۴۳ مرکز تجمیعی واکسیناسیون خودرویی و غیر خودرویی در تهران خبر داد و اعلام کرد: تا ۱۰ روز آینده تعداد این مراکز به ۸۰ مرکز افزایش خواهد یافت.

علیرضا زالی افزود: براساس آخرین آمار، تعداد مراجعان سرپایی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تهران نسبت به ۴۸ساعت گذشته حدود ۴,۵ درصد و تعداد مراجعان به مراکز بهداشتی ۱۶.۱ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: هم اکنون ۶۱۹۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های استان تهران بستری هستند و ۱۶۰۰ بیمار در بخش‌های ویژه بستری هستند.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: تهران همچنان در وضعیت شکننده  قرار دارد. ۸۵۰ بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته بستری و ۸۷۰ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

زالی با اشاره به واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال گفت: جمعیت سالمندان بالای ۸۰سال تهران ۱۸۶هزار نفر و آمار سالمندان ۷۵تا ۸۰سال تهران ۱۷۹هزار و ۲۰۰ نفر است.

به گفته دکتر زالی ۸۰ درصد سالمندان ۸۰سال به بالا ‌واکسینه شدند. واکسیناسیون سالمندان بالای ۷۵سال نیز با شتاب در حال انجام است و به محض اعلام وزارت بهداشت گروه سنی بعدی واکسینه می‌شوند .

فرمانده ستاد عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران خاطرنشان کرد: افراد بعد از دریافت واکسن همچنان باید پروتکل های بهداشتی و ماسک زدن را رعایت شود.

به کفته وی سطح آنتی بادی ها و ایمنی دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن در بدن فرد ایجاد می‌شود. تا آن زمان همچنان خطر ابتلا به بیماری وجود دارد، بنابراین شهروندان حتما باید پس از واکسن زدن نیز پروتکل ها را به طور جدی رعایت کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید