محمود میرلوحی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: در یک نظرسنجی از میان گزینه‌های اصلاح‌طلبی که شرکت کرده‌اند گزینه‌ای که اقبال و رای بیشتری داشته باشد انتخاب می‌شود و در صحنه انتخابات باقی خواهد ماند.

باید به این فکر کنیم که هواداران خود را متقاعد کنیم تا رای بدهند / سیاست اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ همان سیاست سال ۹۸ خواهد بود

به گزارش سلام نو، محمود میرلوحی، عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه فضای انتخاباتی جریان‌های سیاسی کشور خیلی دیر شکل گرفت، گفت: شاهد هستیم در مدت اندک باقی مانده جریان های سیاسی مطرح در کشور، تکلیفشان با کاندیدای مورد نظرشان مشخص نیست تا بتوان برآوردی از چگونگی عرصه انتخابات پیش بینی کرد.

وی افزود: به علاوه در حال حاضر که نگاه می کنیم باید بگوییم همه دیدگاه ها و مسائل یک طرف و مردم یک طرف قرار دارند، یعنی این مسئله که مردم تا چه حد حضور پیدا خواهند کرد و مشارکت چه میزانی خواهد بود قابل پیش بینی نیست و همین موضوع برآرود را سخت تر کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با بیان اینکه هنوز نمی‌توان به مشارکت بالای ۵۰ درصد امیدوار بود، اظهار کرد: فعلا یک چهار ضلعی در عرصه انتخابات شکل گرفته؛ یک ضلع جریان اصلاح طلب، یک ضلع اصولگرایانی انقلابی، یک ضلع اصولگراین سنتی که علی لاریجانی آنها را نمایندگی می‌کند و ضلع چهارم که اصلاح طلب یا اصولگرا نیستند، به صحنه آمده‌اند.

میرلوحی تاکید کرد: باید منتظر تایید صلاحیت ها بمانیم و ببینیم چه کسانی تایید می شوند تا با توجه به افراد تایید شده، آرایش میدان چگونه شکل می‌گیرد؛ ترسیم آرایش عرصه انتخابات و مشخص شدن شعارهای هر جریان و نحوه انجام مناظرات می تواند شفافیت اوضاع را بیشتر کند.

وی در واکنش به نقش جهانگیری در بروز شرایط موجود کشور و احتمال عدم استقبال مردم از او در انتخابات، بیان کرد: خیر! چه کسی گفته مردم چنین نگاهی به جهانگیری دارند؟ باید ببینیم چه میزان مشارکت اتفاق میفتد و مردم چه تصمیمی می گیرند.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت تاکید کرد: مسئله اصلی ما حضور مردم است؛ سختی دغدغه اول ما این است که رای بدنه اصلاحات و رای های خاکستری در انتخابات شرکت کنند. ما باید به این فکر کنیم که هواداران خود را متقاعد کنیم تا رای بدهند.

میرلوحی با بیان اینکه وقتی بتوانیم رای اصلاحات را پای صندوق بکشانیم، تصمیمات را قطعی می‌کنیم، اظهار داشت: بقیه راه و مسیر پیش بینی شده است، در یک نظر سنجی از میان گزینه های اصلاح طلبی که شرکت کرده اند گزینه‌ای که اقبال و رای بیشتری داشته باشد انتخاب می‌شود و در صحنه انتخابات باقی خواهد ماند.

وی درباره احتمال حمایت جریان اصلاحات از «علی لاریجانی»، تصریح کرد: باید ببینیم علی لاریجانی از کدام سَمت و به دعوت چه کسانی وارد انتخابات شده است. هرکس اظهارات و مواضع اصلاح طلبانه داشته باشد، اصلاح طلب نیست.

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پاسخ به اینکه دوره‌های قبل اصلاح طلبان با تغییر موضع از کاندیدای غیر اصلاح طلب حمایت کرده‌اند، گفت: دوره قبل انتخابات سال ۹۸ است نه ۹۶؛ پیش از اینکه سراغ انتخابات سال ۹۸ برویم باید به تجربه سال ۹۶ نگاه کنیم و ببینیم که اصلاحات در آن مقطع چگونه عمل کرد.

میرلوحی افزود: شاهد بودیم که سال ۹۸ اصلاح طلبان حاضر نشدند سراغ افراد غیر بروند، وقتی جبهه اصلاحات ایران و نمایندگان آن تکرار می کنند سراغ نامزدی غیر از اصلاحات نخواهند رفت و افراد شاخص خود را به میدان می فرستد، نباید از جانب آنها حرف دیگری زد.

وی در پایان گفت: وقتی مصداق نقد و نزدیک انتخابات ۹۸ را داریم نباید بر اساس سال ۹۶ به انتخابات نگاه کنیم. سیاست اصلاح طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ همان سیاست سال ۹۸ خواهد بود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید