روزنامه اورشلیم درباره دلیلی که مانع از آتش‌بس در غزه است نوشت که رژیم صهیونیستی در نوار غزه درمانده شده و هیچ استراتژی مشخصی ندارد.

رژیم صهیونیستی در نوار غزه درمانده شده و هیچ استراتژی مشخصی ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نوشته این روزنامه، تعقیب محمد ضیف، فرمانده گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس باقی ماندن جنوب در پناهگاه‌ها و ادامه کشتار و جنگ با اعراب اسرائیل در داخل را توجیه نمی‌کند.

طبق تحلیل اورشلیم پست، بعد از ۱۰ روز جنگ و حملات هوایی متعدد به غزه روشن است که اسرائیل آماده حمله زمینی به غزه و حملات پرخطرتر علیه حماس و زرادخانه‌های موشکی‌اش نیست و بر این اساس هیچ دلیل واقعی برای ادامه این دور جنگ وجود ندارد.

این روزنامه افزود: اسرائیل در این دور جنگ پیروز نشده، پیروز هم نخواهد شد و وضعیت جنگ مشابه جنگ‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹ یا ۲۰۱۲ یا جنگ با حزب‌الله در سال ۲۰۰۶ است و بدون هیچ اقدام دیپلماتیک گسترده هرگز این جنگ پیروزی برای اسرائیل نخواهد داشت و یا نمی‌تواند قاعده بازی در غزه را تغییر دهد.

در این تحلیل در واکنش به نگرانی‌های ساکنان غلاف غزه که می‌گویند در ناامنی کامل به سر می‌برند و از دست موشک‌های مقاومت آرامش ندارند نوشته شده، کاری که می‌توان انجام داد وجود ندارد و هنوز انجام نشده است.

این روزنامه نوشت: ارتش اسرائیل هر آنچه دولت به آن اختیار داده بود انجام داد بسیاری از تونل‌های حماس را ویران کرد و این مساله در سال ۲۰۱۴ ۵۰ روز طول کشید و تعدادی از موشک‌های منهدم شدند.

اما در ادامه تحلیل می‌آید: اما آن محدود به زرادخانه موشکی جهاد اسلامی و حماس شد که ۱۴۰۰۰ تخمین زده شده بود و احتمالا الان به ۱۰ هزار یا هشت هزار کاهش یافته اما در غزه همچنان بسیاری از موشک‌ها باقی مانده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید