ویروس کرونا بیش از یکسال است که زندگی مردم در سراسر جهان را دستخوش تغییراتی کرده است، در گزارش زیر به معرفی چند روش برای ضدعفونی کردن خانه از ویروس کرونا پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

آموزش ضدعفونی کردن خانه از ویروس کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، با شیوع بیماری کرونا، همه افراد به دنبال بهترین راه حل ها برای ضد عفونی کردن محیط اطراف خود از این ویروس و جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر آن هستند. این نکته به ویژه در رابطه با افراد شاغل که برای انجام فعالیت اجتماعی روزمره خود، هر روز از خانه خارج شده و با افراد بسیاری در تماس هستند، از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد. در این مطلب ۷ نکته مهم برای ضد عفونی کردن خانه از ویروس کرونا بازگو نموده ایم. با ما همراه باشید.

چطور خانه خود را ضد عفونی کنیم؟

ضد عفونی کردن خانه اقدامی کلی است که می توان آن را به چندین قسمت کوچک تر تقسیم نمود. این کار به شما کمک می کند تا با دقت بیشتری به کار خود رسیدگی کنید. همچنین از فراموش کردن یک یا چند مرحله از مراحل مختلف انجام این کار جلوگیری می کند. این ۷ مرحله را به درستی انجام دهید تا خانه شما از ورود هر گونه ویروسی مصون بماند.

۱.دست های خود را خوب بشویید.

شستن دست ها و استفاده مداوم از ماسک دو اقدام بسیار مهمی هستند که از ابتدای شیوع این بیمار تا کنون همواره توصیه شده و هم اکنون از این دو به عنوان مهم ترین و در عین حال ساده ترین راه ها برای جلوگیری از ابتلا به کرونا یاد می شود. برای شستن دست ها توصیه می شود که استفاده از آب و صابون را در اولویت قرار داده و حداقل ۳۰ ثانیه دست ها را به خوبی بشویید. در صورتی که امکان شستن دست ها با صابون برای شما وجود نداشته و یا به هر دلیلی فراهم نمودن این امکانات برای شما میسر نبود، می توانید انواع محلول های ضد عفونی کننده بر پایه الکل را با آن جایگزین نمایید.

۲.اول خانه را نظافت کنید.

تمیز کردن به معنای پاک کردن آلودگی ها از سطوح بوده و منظور از ضد عفونی، استفاده از مواد شیمیایی برای از بین بردن میکروب های باقی مانده می باشد. بنابراین می توان گفت که در واقع هر دو این اقدامات مکمل یکدیگر هستند. به یاد داشته باشید که ضد عفونی کردن محیط داخلی خانه در زمانی که هنوز کار نظافت آن به اتمام نرسیده است، امری بیهوده می باشد. شما در ابتدا باید محیط را به طور کامل از انواع میکروب ها و آلودگی ها پاکسازی نمایید و سپس به سراغ ضد عفونی کردن آن بروید.

۳.از پاک کننده های خانگی استفاده نمایید.

پس از آن که خانه را به طور کامل نظافت کرده و از شر تمام آلودگی های سطحی آن خلاص شدید، نوبت به ضد عفونی کردن خانه می رسد. در این مرحل به سراغ انواع مواد شوینده خانگی و ضد عفونی کننده های مخصوص می روید. تمام میزها، دستگیره های درب، سرویس های بهداشتی، حتی لامپ ها و ... در این مرحله ضد عفونی می شوند. توصیه می شود برای این کار از محلول های ضد عفونی کننده با ۷۰% الکل و یا مواد شوینده دارای تاییدیه EPA استفاده نمایید. همچنین در صورتی که مکان دسترسی به چنین محلول هایی را ندارید، می توانید مقداری از محلول های سفید کننده خانگی را رقیق کرده و به عنوان ضد عفونی کننده استفاده نمایید. به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، از ترکیب ۵ قاشق غذا خوری از محلول سفید کننده معمولی با یک گالن آب و یا ۴ قاشق چایخوری سفید کننده در هر لیتر آب، یک محلول ضد عفونی کننده خانگی به دست می آید. توجه داشته باشید که این محلول همچنان خاصیت سفید کنندگی خود را حفظ کرده و روی تمامی سطوح قابل استفاده نمی باشد. محصولاتی که تاریخ انقضای آن ها گذشته است را تحت هیچ شرایطی مورد استفاده قرار ندهید.

۴.استفاده از دستکش را فراموش نکنید.

تمامی مواد شوینده با استفاده از مواد شیمیایی تولید شده اند. به همین علت تماس مستقیم این مواد با پوست دست می تواند باعث بروز حساسیت پوستی شده و  ضمن آسیب زدن به پوست شما، مشکلات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. با توجه به اهمیت بالای این نکته توصیه می شود که حتما در زمان استفاده از مواد شوینده و شیمیایی از دستکش مناسب استفاده نمایید تا از پوست شما محافظت نموده و مانع از آسیب دیدن آن شود. دستکش های یک بار مصرف بهترین انتخاب برای استفاده از مواد شوینده هستند. همچنین در صورتی که از دستکش های چند بار مصرف برای این کار استفاده می کنید، آن را برای کاربردهای دیگر مورد استفاده قرار نداده و بلافاصله پس از خارج کردن آن، دستان خود را به خوبی بشویید.

۵.اجازه دهید هوا در گردش باشد.

مواد شوینده و شیمیایی علاوه بر ایجاد انواع آلرژی و حساسیت های پوستی، می توانند آسیب های فراوانی به ریه و سیستم تنفسی انسان نیز وارد نمایند. در زمان نظافت و ضد عفونی کردن خانه حتما درب و پنجره ها را باز کرده و اجازه دهید هوا در گردش باشد. با این کار تاثیر منفی مواد شیمیایی روی سیستم تنفسی کمتر می شود. همچنین با ورود جریان هوای تازه، آلودگی ها و میکروب ها در فضای خانه باقی نمانده و به آرامی هوای خانه نیز تصفیه می شود.

۶.لباس ها را آب داغ بشویید.

آموزش ضدعفونی کردن خانه از ویروس کرونا

بسیاری از افراد به اشتباه لباس های خود را در هوا تکان می دهند تا گرد و خاک و آلودگی های سطحی آن خارج شود؛ اما از نتیجه این کار غافل هستند. این کار نه تنها آلودگی ها را از بافت لباس به طور کامل خارج نمی کند، بلکه نتایج بدتری همانند پخش شدن آلودگی و میکروب ها در فضای داخلی خانه نیز به دنبال دارد. بهترین راه حل برای رفع این مشکل این است که لباس ها را با آب گرم بشویید تا همزمان با از بین بردن آلودگی ها، ضد عفونی شوند. همچنین توجه داشته باشید که باید حتما از شوینده مناسب برای این کار استفاده نمایید. در صورتی که قصد شست و شوی لباس های خود با ماشین لباسشویی را دارید، به هیچ عنوان از پودر دستی استفاده نکرده و پودر لباسشویی مخصوص شست و شوی ماشینی تهیه نمایید.

۷.لوازم الکترونیکی را ضد عفونی کنید.

بر اساس داده های به دست آمده از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، لوازم الکترونیکی شامل تلفن، تبلت، موبایل و لپ تاپ از آلوده ترین سطوحی هستند که همه ما در طول روز به طور مداوم با آن ها در تماس هستیم. با توجه به این که این لوازم در دسترس افراد زیادی قرار دارد و ممکن است تعداد زیادی از افراد در طول روز آن ها را لمس کنند، به عنوان یکی از رایج ترین سطوح برای انتقال بیماری شناخته شده اند.برای ضد عفونی کردن این لوازم در ابتدا صفحه نمایش آن ها را خاموش نموده و سپس با یک دستمال آغشته به محلول ضد عفونی کننده به آرامی روی این سطوح را ضد عفونی نمایید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید