محمدرضا بختیاری، مدیر عامل آبفای استان تهران گفت: در تهران شرایط آبی در حدی است که اگر مرم رعایت نکنند ممکن است دچار مشکل شویم.

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، محمدرضا بختیاری درباره وضعیت تامین آب در تهران با توجه به خشکسالی اظهار داشت: امسال به لحاظ میزان بارندگی در سطح کشور سال ویژه‌ای است، میزان بارش تقریبا  نسبت به سال قبل منفی است مضافا اینکه در تهران ذخیره برفی هم مناسب نیست. 

وی افزود: وقتی از آذر ماه متوجه این موضوع شدیم که اوضاع بارندگی خوب نیست و پیش‌بینی این بود که امسال سال کم آبی داشته باشیم، بنابراین کمیته مشترک بین آبفا و آب منطقه‌ای استان جهت رهاسازی هوشمند منابع آب سدها تشکیل شد و تمهیدات لازم بعمل آمده اگر مردم رعایت کنند امیدواریم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم. 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکید کرد: واقعیت این است که در تهران شرایط حدی است و اگر مرم رعایت نکنند ممکن است دچار مشکل شویم، ولی فعلا مطابق برنامه‌ریزی‌ها و آمادگی‌هایی که ایجاد  شده، مشکل خاصی نخواهیم داشت. 

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی لازم برای برخورد با پرمصرف‌ها صورت گرفته، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌ها از میزان مصرف آب مشکلی نخواهیم داشت و جیره‌بندی کاملا منتفی است اما این در صورتی است که مردم رعایت کنند.

بختیاری با بیان اینکه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان مصرف ۲.۵ درصد افزایش یافته، گفت: میزان مصرف آب سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن قابل مقایسه نیست، زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، ۱۰ درصد به میزان مصرف افزوده شد حتی در مقطعی تا ۱۵ درصد هم افزایش یافت. اما امسال نسبت به سال قبل ۲.۵ درصد افزایش مصرف داریم که با توجه به افزایش ۲.۵ درصد جمعیت تهران و همچنین تداوم کرونا این میزان عادی و معقول است. 

وی یادآور شد: تهران ابرشهری است که حدود ۱۲ میلیون نفر جمعیت دارد اگر مردم ۵ درصد رعایت کنند ۲۰۰ هزار متر مکعب یعنی به اندازه یک شهر ۵۰۰ هزار نفری در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود، بعبارت دیگر ۵ کاهش مصرف خیلی از معادلات را حل می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید