یک کارشناس بازار سرمایه درباره وضعیت بورس گفت: بازار با دو ریسک مهم مذاکرات برجام و تغییرات نرخ ارز رو به رو است و در بلند مدت اثر آنها مشخص می‌شود.

پیش‌بینی بورس برای فردا چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سرمایه امروز با ۰٫۹ درصد افت در محدوده یک میلیون و ۱۷۳ هزار واحد قرار گرفت. امروز اما نمادهای گروه‌های فلزی ، فولادی و پالایشی پثبت و متعادل معامله شدند.

محسن اسلامی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره ریسک‌هایی که  متوجه بازار است گفت: بازار با دو ریسک مهم مذاکرات برجام و تغییرات نرخ ارز رو به رو است و در حال حاضر هم این دو نتیجه نرسیده‌ است. هر زمانی که دلار دچار یک تغییر قیمتی می‎‌شود بازار واکنش ریزشی به این اتفاق نشان می‌دهد. وی در این باره افزود:عامل مهم تاثیرگذار دیگر در بازار انتخابات است که باید منتظر بمانیم تا برنامه کاندیدها و نتیجه انتخابات مشخص شود. باید به این نکته توجه شود که این عوامل در کوتاه مدت در بازار تاثیر زیادی ندارد و در بلند مدت اثر آن مشخص می‌شود.

اسلامی در بخش دیگری گقت: علاوه بر ریسک ها و ابهامات موجود در کشور؛در حوزه معاملات و زیرساختارها هم با چالشهایی مواجه هستیم؛ البته که حذف دامنه نوسان نامتقارن در بازار اتفاق مثبتی بود اما باید از خیلی قبل‌تر این تصمیم گرفته می‌شد،باید با توجه به وضعیت فعلی بازار، راهکارهایی اتخاذ شود که دامنه نوسان به تدریج زیاد شده و در نهایت حذف شود.

این کارشناس بازار درباره افزایش و تحریک طرف تقاضا در بازار گفت: انتشار اوراق تبعی منتشر شده در هفته گذشته باعث می‌شود به صندوق هایی که در جهت حمایت از بازار هستند منابعی تزریق شود همچنین اوراق صکوکی که هلدینگ‌ها در جهت حمایت از بازار منتشر می‌کنند در فرآیند بازار تاثیر خواهند گذاشت.

سهم‌های کوچک این روزها شاهد فشار در سمت عرضه هستند که البته منجر معامله می‌شود و اتفاق خوبی است زیرا این سهم ها دو الی سه ماه بود که معامله نمی‌شدند و سرمایه سهامداران خرد مدت‌ها در این نمادها قفل شده بود و حالا در این روزهای اخیر با دامنه های خیلی پایین‌ باز می‌شوند. البته قضاوت درباره آنها کمی سخت است و نمی‌توان گفت این اتفاق درست یا غلط بوده است اما به هر نحوی که شده باید این سهم ها به تعادل برسند. زیرا به تعادل رسیدن این نمادهای کوچک در روند بازار بسیار موثر است.

اسلامی همچنین درباره پیش‎‌بینی بازار در کوتاه مدت گفت: روند بازار را منفی پیش‌بینی نمی‌کنم و به نظر می‌رسد در همین محدوده فعلی نوسان کند. اما نباید از وضعیت فعلی بازار انتظار بازدهی بالایی را داشته باشیم. وی افزود: نمادهای بانکی با توجه به وضعیت برجام وچند سال آینده کشور  و همچنین برخی شرکت‌ها در صنایعی که p/e های پایین و طرح‌های توسعه‌ای خوبی دارند می‌توانند در این قیمت‌ها به صورت پله‌ای خرید شوند و با نگاهی بیشتر از یک سال این نمادها جذاب خواهند بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۹
    0 0
    دولت بی تدبیر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید