سعید خال، مدیرعامل بهشت زهرا (س) گفت: ۴۰ درصد فوتی‌ های کرونا در تهران هستند ولی هیچگاه وقفه‌ای در انجام وظایف صورت نگرفته است.

آمار پذیرش متوفیان کرونایی در بهشت زهرا از زبان رییس سازمان

به گزارش سلام نو به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعید خال در دیدار با سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا در اول اسفند ۱۳۹۸ همه بخش‌ها دچار تحیر شده بودند و در تمام دنیا آمادگی برای مواجهه با این ویروس وجود نداشت.

وی ادامه داد: ضمن این که پایان این بحران نیز نامعلوم بوده و هست و نمی‌توان پایانی برای آن در نظر گرفت و این شرایط را وخیم‌تر می کند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) با تشریح فعالیت خستگی ناپذیر ٢ هزار و ۲٠٠ نفر کارکنان زحمت کش این سازمان، گفت: در امور متوفیان ۲۴ فرآیند اعم از تغسیل، تکفین، تدفین و مراسم و... و. انجام می شود که همکاران سازمان بی‌وقفه در این حوز مشغول کار هستند و ۱۵۰ نفر از آنها دچار بیماری کرونا شدند ولی سلامت خود را به دست آوردند.

خال افزود: در این دوران چندین بار تست‌های لازم از کارمندان گرفته شد و امیدواریم بتوانیم حافظ سلامتی شان باشیم.

وی همچنین اظهار داشت: روزانه به طور متوسط ۲۰۰ نفر فوتی در بهشت زهرا (س) پذیرش می‌شد که با شیوع کرونا برخی روزها به ۴۰۰ نفر رسید؛ به طور متوسط ۱۷۰ نفر در روز متوفیان کرونایی داریم. ۴۰ درصد فوتی‌های کشور از کرونا در تهران اتفاق افتاده ولی هیچگاه وقفه‌ای در انجام وظایف صورت نگرفته است.

مدیرعامل بهشت زهرا (س) گفت: با وجود این که برخی کشورها گورهای دسته جمعی یا موقت برای تدفین متوفیان از کرونا درست کرده‌اند و یا به سوزاندن اجساد روی آورده‌اند، اما براساس وظیفه شرعی و انسانی خود تنها کشوری هستیم که تطهیر متوفیان را با آب و براساس اصول شرعی انجام می‌دهیم. ضمن اینکه به متوفیان سایر ادیان رسمی کشور نیز در گورستان‌های اختصاصی خود یاری رسانده‌ایم.

تقدیر عاملی از رییس سازمان بهشت زهرا


درادامه این جلسه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تلاش‌های مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) تقدیر کرد و اظهار داشت: عوامل این سازمان در زمانی که بسیاری از افراد حاضر به حضور در صحنه مقابله با بیماری کرونا نبودند به خوبی و به صورت تخصصی و با رعایت کرامت انسانی بیش از ۳۰ هزار بیمار کرونایی از دنیا رفته مورد تغسیل و تکفین قرار دادند و با عزت مراسم خاک سپاری آنها را انجام دادند و تسلی خاطر بازماندگان بودند.

عاملی گفت: در ایام دنیاگیری ویروس کرونا، این همکاران شما بودند که همراه با کادر درمان و گروه‌های داوطلب و جهادی جلوه‌های فراموش نشدنی و تاریخی از مواسات و همدلی به نمایش گذاشتند و با از خودگذشتگی لحظات زیبایی از نوع‌دوستی آفریدند.

وی تاکید کرد: تدفین متوفیان در مزارهایی که خودشان انتخاب می کنند امری پسندیده است؛ چرا که جداسازی آنها می تواند مشکلات اجتماعی در آینده پدید آورد و اضطراب و نگرانی بازماندگان را افزایش دهد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید