ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه می‌گوید باید راهی برای حل مساله فلسطین از طریق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و معیارهای قوانین بین‌المللی پیدا کرد.

پوتین برحل مساله فلسطین از طریق قطعنامه‌های شورای امنیت تاکید کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پوتین روز سه شنبه در مراسم دریافت استوارنامه های ۲۳ سفیر جدید در این کشور خاطرنشان کرد که اوضاع در کشورهای منطقه ازجمله افغانستان و لیبی متشنج شده است .

پوتین با بیان اینکه ما شاهد تنش های شدید در منطقه خاورمیانه هستیم، اظهار کرد: رویارویی های مسلحانه در روزهای اخیر بین فلسطین و اسراییل منجر به قربانی شدن شمار زیادی از غیرنظامیان از جمله کودکان شده است.

وی افزود: توقف خشونت ها بین دو طرف (رژیم صهیونیستی و رزمندگان فلسطینی) را لازم و ضروری می دانیم و باید برای یافتن راهکاری (برای حل مساله فلسطین) برمبنای قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و معیارهای بین المللی بطور فعالانه تلاش کرد. 

شهرهای مختلف سرزمین‌های اشغالی فلسطین شاهد دور جدید مقاومت مردم فلسطین است. اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی بیت المقدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۸ فلسطینی شهید و یک هزار و ۲۳۵ دیگر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

برای جلوگیری از تکرار جنگ جهانی باید تلاش کرد

پوتین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تمام تلاش های ممکن را برای اینکه جنگ جهانی دوباره تکرار نشود، باید بکار گرفت. 

وی با بیان اینکه باید درس های جنگ دوم جهانی را از یاد نبرد خاطرنشان کرد: باید بطور جمعی دستور کار مشترک (برای حل مسائل جهانی) تنظیم شود.

رئیس جمهوری روسیه گفت: تامین صلح و امنیت و توسعه پایدار (در سطح جهانی) فقط با تلاش های کل جامعه جهانی ممکن است و در این رابطه دعوت به همکاری بین المللی می کنیم. 

تحریم های یکجانبه غیر قابل قبول است

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود برمخالفت کشورش با تحریم های یکجانبه غرب تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تحریم های یکجانبه غیرقانونی است، آن را غیرقابل قبول خواند.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال گفت و گوی سیاسی فعال با سوئیس هستیم و میانجیگری این کشور را در امور جهانی بسیار مثبت ارزیابی می کنیم. 

وی تصریح کرد: روسیه برای تعامل سودمند متقابل بر اساس برابری و عدم مداخله، آماده همکاری با همه کشورها است.

پوتین همچنین بر آمادگی کشورش برای همکاری با همه کشورها در مبارزه با همه گیری ویروس کرونا تاکید کرد. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید