در پی تشدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، صدها نفر از مردم مراکش با تجمع در خیابان‌ها به منظور همبستگی با نوار غزه و قدس اشغالی، لغو توافق عادی‌سازی میان کشورشان با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

مراکشی‌ها خواستار لغو عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی شدند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، شرکت کنندگان در این تجمع که در شهر قنیطره در شمال این کشور برگزار شد، از مردم غزه حمایت کرده و حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه، هتک حرمت مسجدالاقصی، توسعه شهرک‌سازی در کرانه باختری و تلاش برای تصاحب منازل فلسطینی‌ها را محکوم کردند.

ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش هم اعلام کرد، کشورش با تمامی اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی برای تغییر ماهیت قدس به شدت مخالف است‌.

وی گفت، مراکش بارها تاکید کرده که چنین اقداماتی فرصت‌های صلح را تضعیف می‌کند و تنها راه حل برقراری صلح پایدار، راهکار تشکیل دو کشوری در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی برای کشور فلسطین است.

بوریطه گفت، مراکش در نشست عربی پیرامون فلسطین شرکت کرد و با گروه‌های ذی نفوذ در جامعه بین الملل برای توقف حملات و بازگشت به مذاکرات در حال رایزنی است.

وی افزود، به دستور پادشاه مراکش کمک‌های مختلف به فلسطین ارسال شد.

بوریطه گفت، محمد ششم، پادشاه مراکش دهم دسامبر در تماس تلفنی با رئیس جمهوری آمریکا و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر موضع ثابت مراکش درباره مساله فلسطین تاکید کرد و گفت، هیچ چیز تغییر نکرده است و مراکش بر حمایت از راهکار تشکیل دو کشوری، لزوم احترام به مشروعیت بین المللی و حفظ وضعیت قانونی تاکید دارد.

وزیر خارجه مراکش درباره هرگونه تاثیر بر روابط میان کشورش و رژیم صهیونیستی که اخیرا عادی سازی شده گفت، موضع مراکش همان است که اعلام کرده است.

وی از فلسطین و رژیم صهیونیستی خواست به مذاکرات بازگردند و این رژیم عملیات یکجانبه را متوقف کند.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از دهم ماه مه تاکنون همچنان ادامه دارد و جنگنده‌های این رژیم بامداد امروز سه شنبه برای نهمین روز متوالی بمباران مناطق مختلف نوار غزه را ازسرگرفتند. در حملات ۸ روز اخیر به غزه ۲۱۲ فلسطینی شهید و بیش از ۱۴۰۰ تن زخمی شدند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید