بهمن نامور مطلق، رییس فرهنگستان هنر در حکمی مجید مجیدی را به عنوان ربیس گروه تخصصی سینمای این فرهنگستان منصوب کرد.

انتصاب مجید مجیدی به عنوان رییس گروه تخصصی سینمای فرهنگستان هنر

به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، مجید مجیدی با حکم رئیس فرهنگستان هنر، به سمت رئیس گروه تخصصی سینمای این فرهنگستان منصوب شد.

 به نقل از روابط عمومی فرهنگستان هنر، بهمن نامورمطلق در دیدار با مجید مجیدی عضو پیوسته این فرهنگستان، درباره اهداف اساسنامه‌ای فرهنگستان و حرکت به سمت و سوی پژوهش‌های بنیادین و راهبردی در تمامی حوزه‌های هنر، به‌ویژه در حوزه سینما، دیدار و گفت‌وگو کرد.

طی این دیدار نامورمطلق پیشنهاد داد تا مجیدی کارگردان مطرح کشور با توجه به تجربیات ارزشمند و سوابق درخشان هنری که در کارنامه فعالیت‌های خود دارند، به عنوان رئیس گروه سینما منصوب شوند.

در این نشست از خدمات ارزنده محمدمهدی حیدریان، رئیس پیشین این گروه تشکر و قدردانی شد.

همچنین در ادامه فعالیت‌های گروه‌های تخصصی فرهنگستان در مجموعه فرهنگی هنری آسمان فرهنگستان هنر، تصمیم بر آن شد با استقرار این گروه در مجموعه مزبور، نسبت به برنامه‌ریزی و ارائه و انجام طرح‌های کلان با مشارکت تشکل‌های مختلف سینمایی اقدام شود.

مجید مجیدی متولد ۱۳۳۸ تهران است که فعالیت هنری خود را با بازی در نمایش های صحنه ای آغاز کرد و سپس به «حوزه اندیشه و هنر اسلامی» پیوست و به بازی در نمایش و نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه پرداخت. نویسندگی و کارگردانی فیلم کوتاه انفجار نخستین تجربه اوست،‌ که با دوربین ۱۶ م.م فیلمبرداری شد و فیلم بدوک اولین فیلم بلند در مقام کارگردانی است.

فیلم‌های سینمایی خورشید (۱۳۹۸)، فیلم آن سوی ابرها (۱۳۹۵)، محمد رسول الله(ص) (۱۳۹۳)، آواز گنجشک ها (۱۳۸۶)، بید مجنون (۱۳۸۳)، باران (۱۳۷۹)، رویای سبز (۱۳۷۸)، غاز مهاجر (۱۳۷۸)، رنگ خدا (۱۳۷۶)، بچه های آسمان (۱۳۷۵) از جمله آثاری است که مجیدی آنها را کارگردانی کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید