روان‌شناسان نشان داده‌اند که بعضی از عادت‌های قدمی‌ها می‌تواند کیفیت زندگی امروز ما را بالا ببرد. به عنوان مثال مادربزرگ ها حتی لباس شخصی خود را با دست درست می کردند، در حالی که شوهرانشان مشغول تعمیر و لوازم خانه بودند.

۳ عادت قدیمی‌ها که می‌تواند کیفیت زندگی شما را بالا ببرد

ما در جامعه ای زندگی می کنیم که اوقات فراغت و منابع زیادی دارد. اکثر افراد یک بازی اینترنتی را در تلفن هوشمند خود تجربه کرده اند، زیرا می خواهند زمان بیکاری شان را در روز پر کنند. اما تا چه زمانی برای کشتن وقت به یک برنامه نیاز داریم؟ متأسفانه، این نتیجه مستقیم نگرش ما به منابع مشترک است. امروزه بیش از گذشته نیازها و ضرورت های زندگی در مغازه ها پیدا می شوند و این قدردانی از آنچه که در اطراف ما است را سخت می کند.

اما اگر از نیاکان خود سؤال کنید، می آموزید که زمان و منابع با ارزش هستند. در واقع، تا اواخر دهه ۱۹۶۰، اکثر خانواده ها هنوز هم درگیر فعالیت های ضروری روزانه بودند. مادربزرگ ها حتی لباس شخصی خود را با دست درست می کردند، در حالی که شوهرانشان مشغول تعمیر و لوازم خانه بودند. اما امروزه اوضاع بسیار تغییر کرده است و چیزهای زیادی به راحتی در دسترس هستد و ما نمی دانیم چگونه قدردان آن ها باشیم.

درک عمیق تر نسبت به محیط اطرافتان

قدردانی از چیزهایی که در اختیار دارید با درک سختی ساخت آن ها شروع می شود. در حالی که ممکن است شما در جریان ساخت خانه یا ساخت یک دستگاه پیشرفته نباشید، اما اندیشیدن به مراحل ساخت وسیله ساده ای مانند مسواک شما را به درک عمیق تری از محیط اطرافتان می رساند.

استفاده حداکثری از وسایل و منابع

چرا وقتی می توانید موارد مفیدی را پیدا کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید؟ وقتی با تولید پنبه آشنا می شوید، می بینید که چگونه می توان گیاه پنبه را برای کاهش ضایعات پردازش کرد. در واقع، پنبه را می توان برای انواع استفاده های تجاری کشت و برداشت کرد، به این معنی که این ماده با ارزش است که می تواند به محصولات غذایی کالاهای مصرفی و مد تبدیل شود. اما شما باید در مورد ساخت این وسایل دقیق شوید تا بفهمید که از هر آیتم به چه نحو می توان استفاده بیشتر کرد.

تعریف دوباره نیازهای خود

همه ما چیزهای زیادی می خواهیم. لیست آرزوهای ما با جدیدترین محصولات فنی و نوآورانه ای که کشف می کنیم، همیشه در حال رشد است.  با این حال، هنگامی که تعامل شما با یک کالا به عنوان یک خریدار است، نمای کلی از نیازها و خواسته هایتان را دریافت نمی کنید. ما به راحتی پول خود را اضافه می کنیم، ولی زمان را هدر می دهیم. رابطه شما با محصولات تجاری لحظه شروع کارتان را تغییر می دهد. لازم نیست همه چیز را از ابتدا درست کنید. اما پروژه های ساده ای مانند دوخت لباس یا پختن نان می تواند به شما در ارزیابی مجدد لیست خواسته ها در مقابل نیازها یتان کمک کند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید