وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین به انتقاد از خروج یکجانبه و غیرمسوولانه آمریکا از افغانستان پرداخت.

چین از خروج غیرمسوولانه آمریکا از افغانستان انتقاد کرد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از شینهوا نوشت: وانگ یی دوشنبه شب در تماس با «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری افغانستان افزود: خروج یک جانبه نیروهای آمریکایی در مرحله کلیدی روند آشتی داخلی افغانستان، عوامل نامشخصی در تغییرات اوضاع افغانستان ایجاد کرده است.  

وی ادامه داد: چین با اصل «رهبری افغانها و تعلق به افغانستان» موافق است و از همه طرفهای افغانستان برای یافتن ترکیب سیاسی گسترده و فراگیر از طرق صلح آمیز حمایت می کند.

وزیر خارجه چین با اشاره به ضرورت گفت وگوهای صلح در افغانستان تصریح کرد پکن مایل است شرایط برای مذاکرات داخلی افغانستان فراهم شود.

وی افزود جین و افغانستان همسایه و دوست سنتی یکدیگرند وپکن مایل به اصل عدم دخالت در امور داخلی و رفتار برابر است.

وانگ یی گفت که چین از افغانستان در حفاظت از استقلال، حق حاکمیت، تمامیت ارضی و عزت ملی خود حمایت می کند. چین مایل است به حمایت متقابل در زمینه‌های مربوط به منافع اصلی دو طرف ادامه دهد.

حمدالله محب هم در این تماس ضمن تشکر از چین به خاطر حمایت قاطعانه از روند صلح در افغانستان ابراز امیدواری کرد که همکاری دوجانبه کشورش با چین و همکاری دو کشور در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل تقویت شود.

وی تأکید کرد که افغانستان به سیاست چین واحد پایبند است و قاطعانه از چین در حفاظت از حق حاکمیت و تمامیت ارضی حمایت می کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید