گابی اشکنازی، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به صورت تلفنی گفت و گو و از حمایت‌های آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد قدردانی کرد.

تماس تلفنی وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، منابع خبری دوشنبه شب به وقت تهران از گفت‌وگوی وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا  خبر دادند.

به گزارش منابع خبری صهیونیست، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تلفنی با «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی درباره بحران غزه گفت‌وگو کرد. در این گفت‌وگوی تلفنی، اشکنازی از بلینکن بابت تلاش‌های آمریکا برای عدم صدور بیانیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه رژیم اسرائیل در خصوص جنایات در غزه تشکر کرد.

نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره تحولات فلسطین و غزه بامداد دوشنبه به وقت تهران  بدون هیچ نتیجه مشخص و با انتقاد شدید چین از مواضع آمریکا پایان یافت. این نشست که به درخواست چین، نروژ و تونس برای بررسی درگیریها میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین سومین نشست این شورا طی یک هفته گذشته در این زمینه بود.  دو نشست قبلی نیز با کارشکنی آمریکا و جلوگیری از محکومیت خشونتهای صهیونیستها علیه فلسطینیها بدون انتشار بیانیه مشترک پایان یافته بود. 

وزارت خارجه چین با انتقاد از سنگ‌اندازی آمریکا در مسیر جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی وضعیت نوار غزه، از واشنگتن خواست نقش سازنده‌ای برای حل بحران نوار غزه ایفا کند.

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان  مهلت  مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده. در این مدت، ارتش رژیم صهیونیستی به‌طور مکرر نواحی مسکونی در غزه را هدف بمباران‌های کور قرار داده است.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که طی یک هفته تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۲۲۰ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند.

یک مقام ارشد سازمان «یونیسف» نیز در خصوص وضعیت کودکان در نوار غزه ابراز نگرانی کرد و  گفت: «اوضاع وحشتناکی است. تنها ظرف پنج روز، دستکم ۴۰ کودک در نوار غزه کشته شده‌اند.»

این در حالی است که طرفداران فلسطین روزهای شنبه و یکشنبه در شهرهای انگلیس، اسکاتلند ، ایرلند، یونان، فرانسه و آلمان  و برخی کشورهای دیگر نیز تظاهراتی برگزار کردند. هزاران شهروند لندنی روز شنبه در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت حملات ارتش رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زدند. شرکت‌کنندگان با تجمع در منطقه «هاید پارک» لندن، «اقدام فوری دولت انگلیس» برای کمک به خاتمه «خشونت بی رحمانه» صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را خواستار شدند. 

 در شهر برلین در آلمان و پاریس در فرانسه تظاهرات با دخالت نیروهای امنیتی و پرتاب گاز اشک آور برای متفرق کردن جمعیت مواجه شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید