۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
کد خبر: 55252516

وزارت امور خارجه کویت، سفیر جمهوری چک را به دلیل قراردادن پرچم رژیم صهیونیستی در صفحه اینستاگرام خود، احضار کرد.

کویت سفیر چک را احضار کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  وزارت امور خارجه کویت، «مارتین دووراک» سفیر جمهوری چک را در پی قراردادن پرچم رژیم صهیونیستی در صفحه اینستاگرام خود، احضار کرد.

وزارت خارجه کویت در بیانیه ای یادآورشد که این عمل، اقدامی مردود و توهین به احساسات کشور کویت در سطح رسمی و ملی شمرده می شود و متناسب با ماهیت وظایف دیپلماتیک نیست و مغایر عرف دیپلماتیک و مفاد توافقنامه وین در باره روابط دیپلماتیک به شمار می رود.

وزارت خارجه کویت اعلام کرد که صبح امروز (دوشنبه) سفیر چک را فراخواندو مراتب اعتراض شدید خود را در قبال این گونه رفتارهای مغایر با وظایف دیپلماتیک ابراز داشت و سفیر چک نیز با ابراز تاسف نسبت به این موضوع گفت که آنچه رخ داده یک خطای غیرعمدی بوده و این اقدام موضع دولت متبوع وی در قبال اوضاع تاسف بار فلسطین نیست.

سفیر چک همچنین اعلام داشته که عکس مزبور را از صفحه اینستاگرام خود حذف و سفارت کشورش نیز در بیانیه ای اعلام کرده که این اقدام موضع جمهوری چک نیست و رفتاری شخصی محسوب می شود.

نیروهای اشغالگر صهیونیست از دوشنبه هفته گذشته (۲۰ اردیبهشت) حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها را شروع کردند که تاکنون در اثر این حملات ۲۱۸ فلسطینی شهید شده و یک هزار و ۲۳۵ دیگر زخمی شدند. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، اقدام به موشک باران سرزمین های اشغالی کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید