رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری فردی که با جعل مدارک یک ساختمان مسکونی در شهر کرج اقدام به فروش آن کرده و به خارج از کشور متواری شده بود خبر داد.

بازداشت کلاهبردار میلیاردی بعد از ورود به کشور

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس آگاهی استان گفت:  افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد در سال ۱۳۹۷ کلاهبرداران با اطلاع از عدم توانایی جسمی صاحب یک ملک مسکونی در منطقه جهانشهر، اقدام به جعل سند آن واحد مسکونی به نام یک فرد بی سواد کرده و با دادن مبلغی ناچیز او را به محل قرارداد آورده و در یک اقدام متقلبانه ملک را به مالباخته به مبلغ حدود ۴ میلیارد ریال به فروش رسانده و از کشور گریخته اند.

سرهنگ نادربیگی گفت: در ادامه کارآگاهان با انجام تحقیقات میدانی و به کارگیری اقدامات پلیسی مخفیگاه فردی که سند به نام وی خورد بود را در استان همدان شناسایی و با دریافت نیابت قضائی به آن جا اعزام شده و در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل کردند.

او افزود: متهم در تحقیقات صورت گرفته عنوان کرد که کلاهبردار و جاعل اصلی با همدستی همسرش با دادن مبلغی ناچیز از او درخواست کرده اند تا سندی که اطلاعی از جعلی بودن آن نداشته را به نام وی کرده و سپس آن را در مشاور املاک به شخص مورد نظر بفروشند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: کارآگاهان در ادامه با انجام اقدامات اطلاعاتی رد متهمان اصلی پرونده را در یکی از کشورهای اروپایی زده و در حین انجام اقدامات لازم برای جلب آن هااز طریق پلیس بین الملل متوجه شدند که نامبردگان به دلیل پایان مهلت اقامتشان از آن کشور دیپورت شده و به کشور بازگشته اند.

سرهنگ نادربیگی گفت: بلافاصله با تلاش‌های شبانه روزی کارآگاهان مخفیگاه متهمان در استان مازندران شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی نامبردگان پس از ۳ سال دستگیر و به پلیس آگاهی البرز منتقل شدند.

او با اشاره به افزایش قیمت املاک در سال‌های اخیرافزود: هم اکنون کارشناسان قیمت ملکی که در سال ۹۷ کلاهبرداران به مالباخته به فروش رسانده اند را بیش از ۴۰ میلیارد ریال برآورده کرده اند.

سرهنگ نادربیگی گفت: شهروندان حتما در حین معامله املاک از اصالت مدارک آن مطمئن شده و سپس وجه آن را پرداخت کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید