یک مقام ارشد سازمان «یونیسف» هشدار دا که هیچ نقطه‌ای از نوار غزه برای کودکان امن نیست و آن‌ها در اوضاع وحشتناکی قرار دارند.

هشدار یونیسف درباره وضعیت کودکان در غزه

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، یک مقام ارشد سازمان «یونیسف» (صندوق اضطراری کودکان سازمان ملل) روز یکشنبه درخصوص وضعیت کودکان در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

«جولیت توما» مسئول ارتباطات یونیسف در بخش غرب آسیا و شمال آفریقا در مصاحبه با شبکه «راشا تودی» گفت: «اوضاع وحشتناکی است. تنها ظرف پنج روز، دستکم چهل کودک در نوار غزه کشته شده‌اند».

او با اشاره به آسیب دیدن بیش از سی مدرسه در نوار غزه ظرف روزهای گذشته گفت: «در حال حاضر در مورد غزه، هیچ کجا برای کودکان امن نیست. در حالی که آن‌ها همواره باید تحت محافطت قرار داشته باشند».

توما افزود: «خشونت راه‌حلی ایجاد نمی‌کند. خشونت، فقط خشونت بیشتر را به‌دنبال دارد. این بدان معنا است که کودکان پیش از هرکس دیگر و بیش از دیگران رنج می‌کشند».

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که طی هفت روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون ۱۹۲ فلسطینی شهید شده‌اند که از این تعداد ۵۸ نفر کودک بوده‌اند.

روز گذشته (یکشنبه) «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان ضمن محکوم کردن چرخه خشونت میان فلسطین اشغالی و غزه هشدار داد به شهادت رساندن کودکان فلسطینی «نشانه این است که آن‌ها به دنبال ساخت آینده نیستند بلکه می‌خواهند آن را نابود کنند».

درگیری میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید