۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰
کد خبر: 55252419

پیرترین فرد ایرانی که ۱۳۴ سال سن دارد و ساکن روستایی در آذربایجان شرقی است، واکسن کرونا زد.

پیرترین مرد ایران واکسن کرونا زد / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: روز گذشته واکسن کرونا به مردی که بر اساس شناسنامه و کارت ملی ۱۳۴ سال سن داشته و پیرترین فرد ایران و بنابر بررسی‌ها احتمالا پیرترین فرد جهان است، تزریق شد.

عباسعلی درستی اظهار کرد: واکسن کرونا در خانه بهداشت عمارت در شهرستان خداآفرین (استان آذربایجان شرقی) به این مرد که از ۲۰ سالگی در روستای «شاه‌حیدر» سکونت دارد و دارای سه فرزند پسر و چهار فرزند دختر است، انجام شد. این مرد در خانه پسر ۶۲ ساله‌اش زندگی می‌کند.

تصویر | تزریق واکسن کرونا به پیرترین مرد ایران

وی گفت: این مرد ۱۳۴ ساله با وجود سن بالا قادر به حرکت است و از نظر عقلانیت مشکل خاصی ندارد و حتی قادر به انجام کارهای دامداری و کشاورزی است.

درستی در ادامه با بیان این‌که تمامی افراد بالای ۸۰ سال را در دورترین روستاهای استان نیز واکسینه می‌کنیم، گفت: تا هفته گذشته بالای ۸۰ درصد از جمعیت بالای ۸۰ ساله استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

وی افزود: به دلیل مراجعه اندک جمعیت بالای ۸۰ سال استان، پیش از اعلام واکسیناسیون کشوری جمعیت بین ۷۵ تا ۸۰، اقدام به آغاز واکسیناسیون این گروه کردیم و تا روز گذشته ۵۱ درصد از این افراد واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این‌که واکسیناسیون جمعیت ۷۰ تا ۷۵ ساله استان هنوز شروع نشده و در روزهای آتی آغاز خواهد شد، گفت: در مجموع تاکنون حدود ۱۴۰ هزار نفر معادل ۳.۵ درصد از جمعیت کل استان واکسینه شده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید