فرمانده انتظامی خرم‌آباد در استان لرستان گفت: بر اثر سهل‌انگاری در آیین تیراندازی در مراسم عروسی یک کودک شش‌ ساله مجروح و در نهایت فوت شد.

اتفاق وحشتناک در مراسم عروسی / کودک ۶ ساله لرستانی به قتل رسید

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، سرهنگ عباس دولتشاهی فرمانده انتظامی خرم‌آباد اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک کودک شش‌ساله به علت مجروحیت بر اثر اصابت ساچمه فوت کرده، مراتب به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات نامحسوس مشخص شد در حین اجرای مراسم عروسی، شخصی با استفاده از سلاح ساچمه‌زنی و برای اجرای آیین (آیین تیراندازی در مراسم عروسی) اقدام به تیراندازی کرده که بر اثر سهل‌انگاری وی یک کودک شش‌ساله مجروح و درنهایت فوت شد. حضار بدون اطلاع به مراجع انتظامی قصد پنهان‌کاری موضوع را داشتند اما بلافاصله موضوع از طریق کلانتری ۱۸ مورد پیگیرد قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خرم‌آباد افزود: پس از هماهنگی با مقام قضائی، فرد خاطی به همراه تعداد ۲ قبضه سلاح ساچمه زنی به کار رفته کشف و ضبط، پرونده پس از تکمیل به دستگاه قضائی و روانه زندان شد. استفاده از سلاح گرم در مراسم‌ بارها منجر به مجروحیت یا فوت عده‌ای از همشهریان شده که لازم است این رسوم غلط برچیده شوند.

سرهنگ دولتشاهی ضمن هشدار به افرادی که به هر نحو در مراسم‌های شادمانه و عزا اقدام به تیراندازی می‌کنند، عنوان کرد: برابر قانون تیراندازی تحت هر عنوان جرم تلقی و در صورت استفاده از سلاح ضمن تشکیل پرونده قضائی و مجازات عامل و عاملان آن از سوی دستگاه قضائی، پلیس برای صاحبان مراسم‌ها پرونده قضائی تشکیل خواهد داد و چنانچه سلاح به کار رفته هم دارای مجوز باشد، مجوز آن از طریق مجاری قانونی باطل خواهد شد.

تیراندازی هوایی در مراسم عروسی و سوگواری، یکی از آیین‌های دیرین تعدادی از مناطق ایران ازجمله لرستان، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و ... است که سالانه موجب مرگ تعدادی از حضار در مراسم می‌شود. مسئولان انتظامی، سازمان‌های مردم‌نهاد و بسیاری از رسانه‌ها در طول این سال ها تلاش کرده اند تا این آیین نادرست و آسیب‌رسان برچیده شود اما این رسم و آیین در میان مردم برخی مناطق به خصوص در میان روستانشینان و عشایر آن قدر پرطرفدار است که برچیدن آن تاکنون محقق نشده است. سالانه تعداد زیادی از محلی‌ها به دلیل اصابت اشتباه تیر به مردم، روانه زندان می‌شوند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید