قاسم میرزایی‌نیکو، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مشاهده می‌کنیم از ابتدای سال گذشته شخصی که وارد قوه قضائیه شده است کارهای تبلیغاتی آغاز کرده که همین امر باعث شده است امروز بسیار جلوتر از سایر رقبای خود قرار گیرد.

جناح اصلاح‌طلب هنوز نمی‌داند چه کسی تائید و چه کسی رد صلاحیت می‌شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، قاسم میرزایی‌نیکو، نماینده سابق مجلس، در ارزیابی میزان شانس ثبت‌نام‌کنندگان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای راه‌بابی به رقابت‌ها گفت: تا هنگامی که تائید صلاحیت‌ها و تکلیف نظارت استصوابی روشن و مشخص نشود، نمی‌توان تحلیل مناسبی برای آن‌چه که در صحنه انتخابات، رخ می‌دهد بیان کرد.

این نماینده سابق مجلس ادامه داد: به طور مثال اگر آقایان تاجزاده و  احمدی‌نژاد را تائید صلاحیت کنند، قطعا یک شور و نشاط دیگری به وجود خواهد آمد و اتفاقات در جبهه هر دو طرف به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد که البته بعید می‌دانم چنین اتفاقی رخ دهد و تصمیم گیرندگان این موضوع به فکر نشاط انتخاباتی باشند.

وی با بیان این‌که گفته می‌شود با وجود آقایان جهانگیری، لاریجانی و رئیسی سه جبهه اصلاح طلب، اصولگرا و میانه این اجازه را پیدا کرده‌اند که وارد عرصه انتخابات شوند، اظهار داشت:  اصلاح‌طلبان قصد داشتند سید حسن خمینی را معرفی کنند و او قرار بود در این دوره از انتخابات حاضر شود اما مجبور شدند به گونه‌ای دیگر وارد عرصه شوند.

این فعال سیاسی با اشاره به این که جریان مقابل اصلاح طلبان با افراد اصلی خودشان در این دوره از انتخابات شرکت کردند، بیان کرد: مشاهده می‌کنیم از ابتدای سال گذشته شخصی که وارد قوه قضائیه شده است کارهای تبلیغاتی آغاز کرده که همین امر باعث شده است امروز بسیار جلوتر از سایر رقبای خود قرار گیرد. همین حرکات نشان می‌دهد آن طرف کاملاً  اجماع برقرار شده است در حالی که جناح اصلاح طلب هنوز نمی داند چه کسی تائید و چه کسی رد صلاحیت می‌شود.

وی افزود: شرایط بسیار پیچیده‌ای به وجود آمده است، پیش بینی من با توجه به عملکرد گذشته شورای نگهبان این است که آقایان جهانگیری، لاریجانی، رئیسی، جلیلی، رضایی، پزشکیان و شریعتمداری تائید صلاحیت می‌گیرند.

میرزایی نیکو تاکید کرد: امیدوارم تاجزاده تائید شود اما پیش بینی من این است که تائید نمی‌کنند زیرا دلشان نمی‌خواهد انتخابات رونق بگیرد. 

وی خاطر نشان کرد: بیش از هر چیزی حضور مردم مهم است چرا که حضور آنان می‌تواند شانس برنده شدن هر گروه را مشخص کند و اگر حضور مردم به همین وضعیتی که امروز مشاهده می‌کنیم باشد با رأی سنتی، راست‌ها برنده می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب درباره این‌که در این دوره از انتخابات شاهد افزایش ثبت‌نام بودیم که با انتقاداتی هم روبه‌رو شد، گفت: این که همه آمدند ثبت نام کردند دلایل مختلفی دارد، یک عده آمدند که بگویند ما هنوز هم نفس می‌کشیم، یک عده هم ثبت نام کردند تا بتوانند نقشی را در هر دولتی که می آید داشته باشند و بگویند ما هم هستیم، تعداد اندکی هم مجموعه شان گفته است بروید ثبت نام کنید که با آمدن آقای لاریجانی بتوانند حضور آقای رئیسی را توجیه کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید