گروه قمر تازه‌ترین آلبوم موسیقی خود را با نام «ماه پشت ابر» با خوانندگی سالار عقیلی و مصطفی جلالی‌پور منتشر کرد.

«ماهِ پشت ابر» با صدای سالار عقیلی و مصطفی جلالی‌پور به بازار آمد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، آلبوم موسیقی «ماهِ پشت ابر» آخرین اثر گروه «قمر» با مقدمه نوید دهقان و تنظیم علیرضا گرانفر و صدای سالار عقیلی و مصطفی جلالی پور، توسط شرکت «ترنم داوودی کهن» منتشر و راهی بازار موسیقی کشور شد.

نوید دهقان سرپرست گروه موسیقی «قمر» درباره جزئیات آلبوم «ماهِ پشت ابر» گفت: پنج تصنیف از امیر جاهد، عارف قزوینی و نصرالله زرین پنجه به نام های «جان من»، «نازنین» و «موسم گل» در مایه دشتی، «به گردش فروردین» و «مارش خون» در دستگاه ماهور به همراه ۲ ساز و آواز در دشتی و ماهور قطعات این آلبوم هستند که روند ضبط و تولید آن طی سال های ۹۶ تا ۹۸ انجام گرفت اما به دلیل شرایط همه گیری کرونا انتشار این اثر به تعویق افتاده بود که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

این آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی افزود: دلیل انتخاب ۲ خواننده برای این آلبوم، استفاده از ظرفیت رنگ های صدایی متنوع و پرهیز از یکنواختی اثر به دلیل طولانی بودن تصنیف‌های امیر جاهد بود.

«هوای آفتاب»، «یار و دیار»، «وطن»، «از جان و از دل» با صدای سالار عقیلی و «امان ز هجر» با صدای مصطفی جلالی پور از همکاری های این ۲ خواننده در سال‌های گذشته با گروه «قمر» بوده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید