در پی افزایش دوباره نرخ دلار در بازار، محصولات پرطرفدار ایران خودرو رشد قیمت را تجربه کردند و این افزایش قیمت در هفته جاری ادامه دار خواهد بود.

 رشد مجدد قیمت‌ها در بازار خودرو / پژو ۲۰۶ تیپ ۲ یک میلیون گران شد

به گزارش سلام نو به نقل از  اقتصادنیوز، به گفته فعالان بازار خودرو افزایش نرخ دلار موجب شد تا بازار آرام خودرو امروز به یکباره تغییر کند و روند صعودی شدن در پیش گیرد، روندی که بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند در صورت تداوم افزایش نرخ دلار در هفته جاری شاهد رشد مجدد قیمت در بازار خودروهای داخلی خواهیم بود.

اثرگذاری نرخ دلار در بازار خودرو در حالی است که بسیاری امیدوار بودند با تحقق (انتظارات مثبت از مذاکرات وین) و تداوم افت نرخ دلار که هفته گذشته شاهد آن بودیم در هفته جاری نیز همانند هفته گذشته بازار خودروهای داخلی شکل نزولی به خود گیرد، اما این امر محقق نشد و بازار شکل معکوس به خود گرفت.

از سوی دیگر رشد قیمت خودرو در بازار در حالی شکل گرفته که به گفته فعالان بازار خودرو فروشنده ای در بازار بسیار اندک است و بسیاری از فروشندگان به امید افزایش بیشتر قیمت فعلا معامله نمی کنند.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که از محصولات پرتیراژ ایران خودرو مانند « پژو ۲۰۶ تیپ ۲»، « پژو ۲۰۶ تیپ ۵»، «پژو ۲۰۶ صندوقدار» ، « سمندLX » ، «سمند LX با موتور«EF۷و «سمند سورن»، امروز تمام محصولات پرطرفدار ایران خودرو به غیر از پژو ۲۰۶ صندوقدار رشد یک میلیونی قیمت را تجربه کردند.

براساس رصد بازار خودرو قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ امروز با افزایشی یک میلیون تومانی در بازار به ۲۰۲ میلیون تومان رسید. از سوی دیگر ارزیابی های صورت گرفته نشان دهنده آن است که «پژو ۲۰۶ تیپ ۵» نیز امروز در بازار ۲۵۹ میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما در میان خانواده ۲۰۶ مدل صندوقدار این خودرو امروز بدون تغییر و با قیمت ۲۴۵ میلیون تومان در بازار عرضه شد.  

 ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که امروز خانواده سمند هم افزایش یک میلیون تومانی در بازار داشته اند. براساس ارزیابی های صورت گرفته «سمندLX»  امروز در بازار با قیمت ۱۹۱ میلیون تومان عرضه شد. «سمندLX  با موتور EF۷» نیز ۲۰۰ میلیون و سمند سورن با  قیمت ۲۴۲ میلیون تومان قیمت گذاری شدند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید