به دلیل وقوع سوانح اخیر برای هواپیماهای فوق سبک در کشور، عملیات آموزشی و تفریحی هواپیماهای فوق سبک‌ متوقف شد.

توقف پروازهای آموزشی و تفریحی هواپیماهای فوق سبک در کشور

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، روز ۲۱ اردیبهشت ماه بود که هواپیمای فوق سبک فانتوم ۲۹-۱۱‌ ساعت ۱۰:۰۶ صبح از فرودگاه اراک تیک‌آف (پرواز) کرد و در ساعت ۱۰:۰۷ این هواپیما سقوط کرد. 

در این پرواز آموزشی‌ متأسفانه هر دو سرنشین شامل خلبان اصغر نمازیان و دانشجو حمید مرادی جان باختند.

پس از وقوع این حادثه، سازمان هواپیمایی اعلام کرد که این هواپیمای فوق سبک با هدف انجام پرواز آموزشی از باند ۲۶ فرودگاه اراک به پرواز در آمده و بلافاصله خلبان درخواست بازگشت و فرود در فرودگاه کرده که در حین گردش هواپیما به سمت چپ احتمالا به حالت واماندگی (Stall) رسیده و پس از برخورد به زمین دچار سانحه می‌شود. 

پس از این موضوع روز ۲۴ اردیبهشت بود که یکی از رسانه‌های داخلی خبری مبنی بر سقوط هواپیمایی دو نفره در شرق تهران منتشر کرد که البته این خبر از سوی سخنگوی سازمان هواپیمایی تکذیب و ادعای اینکه این هواپیما متعلق به نیروی انتظامی بوده است، نیز رد شد.

همچنین امروز نیز خبری مبنی بر فرود اضطراری یک فروند جایروکوپتر (هواپیمای فوق سبک جایرو کوپتر) ‌در شمال جزیره کیش نزدیک به نوار ساحلی دامون کیش بر روی آب منتشر شد که‌ حال دو نفر سرنشین پرنده مذکور خوب است و هواپیما با خسارت جزئی از آب بیرون کشیده شد.

سازمان هواپیمایی: پروازهای آموزشی و تفریحی هواپیماهای فوق سبک متوقف شد

در این راستا از امروز سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که ‌پروازهای آموزشی و تفریحی هواپیماهای فوق سبک متوقف شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در این‌باره می‌گوید: به دلیل وقوع حوادث و سوانح اخیر و با هدف پیشگیری از مخاطرات احتمالی شناسایی نشده، همه عملیات آموزشی تفریحی در حوزه هواپیماهای فوق سبک تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام می شود.

به گفته محمدحسن ذیبخش‌ همه شرکت ها و موسسات وسایل پرنده فوق سبک، موظف هستند نسبت به انجام بازرسی و ممیزی ایمنی داخلی اقدام و نتایج حاصله را به همراه ارزیابی ریسک ایمنی انجام شده در اسرع وقت به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند.

وی تصریح کرد: مجوز ادامه عملیات فوق پس از دریافت تحلیل شرکت ها و تکمیل ارزیابی های ایمنی این سازمان و تحلیل ریشه رخداد سوانح اخیر صادر خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید