مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه از دیوان بین‌المللی کیفری خواست تا به جرایم صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان رسیدگی کند.

ترکیه: دیوان کیفری بین‌المللی باید به جرایم اسرائیل علیه فلسطینیان رسیدگی کند

 به گزارش سلام نو به نقل از فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) در کنفرانس مجازی «سازمان همکاری اسلامی» (OIC) با دفاع از مردم فلسطین تأکید کرد که هم‌اکنون زمان آن است که اتحاد و عزم راسخ خود را در خصوص مسئله فلسطین نشان دهد و ترکیه آمادگی دارد گام‌های لازم را در این زمینه بردارد.

بنا بر گزارش وبگاه «دیلی نیوز»، وزیر خارجه ترکیه در این نشست مجازی که درباره تنش‌های اخیر در فلسطین اشغالی برگزار شده است، با تأکید بر این که رژیم صهیونیستی اصحاب رسانه را نیز در حملات هوایی خود به غزه هدف قرار داده و نیمی از آن‌هایی که جان خود را در غزه از دست داده‌اند، زنان و کودکان هستند، تأکید کرد که جامعه بین‌الملل وظیفه دارد از غیرنظامیان فلسطینی محافظت کند.

این دیپلمات ترکیه‌ در ادامه به اهمیت ساز و کار حفاظت بین‌المللی از غیرنظامیان فلسطینی در راستای قطعنامه ۲۰۱۸ مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد.

چاووش اوغلو با بیان این که این ساز و کار را می‌توان با کمک‌های مالی و نظامی کشورهای داوطلب ایجاد کرد، گفت که مقام‌های سیاسی و نظامی اسرائیلی که به دلیل نقض حقوق فلسطینیان مقصر شناخته می‌شوند، باید مجازات شده و مسئول شناخته شوند و دادگاه کیفری بین‌المللی نقش ویژه‌ای در این زمینه دارد.

چاوش اوغلو با اشاره به توافقات اخیر برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای بهبود روابط با رژیم صهیونیستی ادامه داد که تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، موجب جسارت و گستاخی این رژیم شده است.

وی ادامه داد: «ما باید از عدالت و انسانیت حمایت کنیم. هیچ‌گونه ملاحظات دیگری نباید وجود داشته باشد. زمان آن رسیده است که اتحاد و قاطعیت خود را نشان دهیم. امت اسلامی منتظر رهبری و مدیریت و شجاعت ما است و ترکیه آمادگی دارد هر اقدام لازم در این زمینه را انجام دهد».

درگیری میان مقاومت فلسطینیان و رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تجاوزات این رژیم در قدس و مسجدالاقصی آغاز شده است.

وزارت بهداشت فلسطین، امروز (یکشنبه) اعلام کرد شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به ۱۷۴ شهید از جمله ۴۷ کودک و ۲۹ زن و ۱۲۰۰ مجروح افزایش یافته است.

در پی تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی، روزنامه انگلیسی زبان «تایمز اسرائیل» به نقل از برخی رسانه‌های عبری زبان گزارش کرد که کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در حال حاضر برای تصمیم‌گیری در خصوص گام‌های بعدی در عملیات تل‌آویو در غزه در حال حاضر تشکیل جلسه داده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید