بنابر اعلام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، می‌توان از طریق گفتگویی دو طرفه و سازنده اقدام به حل تنش‌های مرزی با ارمنستان کرد.

تصمیم باکو برای حل تنش‌های مرزی با ارمنستان از راه مذاکره

به گزارش سلام نو، تابناک به نقل از خبرگزاری تاس نوشت: جمهوری آذربایجان اعلام کرد قصد دارد از طریق تماس‌های دو جانبه تنش‌ها را در مرز با ارمنستان برطرف کند.

لیلا عبدالله اوا، سخنگوی وزارت خارجه آذربایجان گفت: باکو معتقد است که تنش‌ها در مرز با ارمنستان می‌تواند از طریق تماس‌های دو جانبه بین دو کشور و بر اساس گفتگوی سازنده بین طرفین رفع شود.

او ادامه داد: ما به مقامات سیاسی و نظامی ارمنستان توصیه می‌کنیم که اوضاع منطقه را بی‌دلیل ناامن نکنند و مسائل مرزی را از طریق کانال‌های دوجانبه با طرف آذربایجانی حل کنند. تلاش‌های ارمنستان برای استفاده از این موضوع به عنوان یک موضوع سیاسی حل نشدنی و کمک خواهی از دیگران برای برطرف کردن آن، غیر قابل قبول است.

عبدالله اوا تصریح کرد: اندکی پس از شعله ور شدن درگیری ها بین دو طرف در مرزها، مقامات آذربایجان به منطقه رفتند و مذاکرات خود را با مرزبانان طرف مقابل آغاز کردند و در حال حاضر، اقدامات لازم در جهت عادی سازی اوضاع در حال انجام است.

نخست وزیر ارمنستان چندی پیش اعلام کرد در خصوص مناقشه با جمهوری آذربایجان به سمت رایزنی با کشورهای عضو پیمان امنیت جمعی خواهد رفت. او نیروهای آذربایجانی را به عبور از استان سیونیک در جنوب ارمنستان و تلاش برای ادعای مالکیت سرزمینی متهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در این خصوص تاکید کرد که واشنگتن از نزدیک وضع مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان را زیر نظر دارد و انتظار دارد باکو نیروهای نظامی خود را از منطقه مرزی خارج کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید