محی‌الدین یاسین، نخست وزیر مالزی و اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی "حماس" پیرامون آخرین تحولات فلسطین به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

گفت و گوی تلفنی نخست‌وزیر مالزی با اسماعیل هنیه

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از خبرگزاری برناما مالزی نوشت: محی‌الدین یاسین اعلام کرد: از جانب خودم و مردم مالزی مراتب تسلیت و اندوهمان را درباره از دست رفتن جان و همچنین جراحات وارد شده به فلسطینیان در حملات شریرانه رژیم اسراییل ابراز داشتم.

وی خاطرنشان کرد که از شنیدن درد و رنج مردم مسلمانان در  فلسطین بخصوص در نوار غزه  از زبان این مقام حماس بسیار آشفته حال و نگران شده است .

نخست وزیر مالزی ضمن تاکید بر حمایت این کشور از مبارزه فلسطینیان گفت که مالزی به تلاشها برای دفاع از حقوق فلسطینیان ادامه می‌دهد. وی بار دیگر بر تعهد مالزی به جست وجوی راههایی برای ارائه کمک برای کاهش آلام مردم فلسطین تاکید کرد.

نخست وزیر مالزی خاطرنشان کرد که رئیس دفتر سیاسی حماس هم در این گفتگوی تلفنی مراتب قدردانی خود را از مردم مالزی برای ادامه کمک‌ها و حمایت‌ها از مردم فلسطین ابراز داشته است.

محی‌الدین همچنین روز گذشته در یک سخنرانی ویژه مساله فلسطین گفت که مالزی از ناتوانی شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری خشونت اسراییل علیه فلسطینیان، اندوهناک و ناامید شده است.

وی خاطرنشان کرد که این حملات جنایت جنگی و نقض کنوانسیون سوم ژنو سال ۱۹۴۹ است.

بنا به گزارشها، حملات رژیم صهیونیستی به فلسطینیان با یورش به مسجد الاقصی در روز جمعه ۱۷ اردیبهشت (هفتم مه) و حملات هوایی به غزه از روز دوشنبه آغاز شد. منابع فلسطینی آمار شهدای حملات جنایتکارانه هفت روزه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه را تا کنون ۱۵۰ شهید اعلام کردند . 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید