مهدی چمران، عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: برای انتخابات شورای شهر تهران افرادی که کاندیدا شدند و با شورا هماهنگ شدند را به مجمع می‌دهیم تا مجمع به آنها رای دهد.

برای انتخابات شوراها هنوز به لیست واحدی نرسیده‌ایم

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، مهدی چمران عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب امروز در نشست خبری با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات پیش رو، گفت: انتخابات شوراها و ریاست جمهوری همزمان است و انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت و شور و هیجان بیشتری برخوردار است و انتخابات شوراها خیلی شور ندارد.

وی افزود: رفتارشناسی‌ها نشان می‌دهد که در شهرهای کوچک و قبیله‌ای انتخابات شوراها پرشورتر برگزار می‌شود اما در کلان شهرها، شوراها در حاشیه انتخابات ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرند.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تاکید کرد: بررسی‌های زیادی انجام شده که برای برطرف کردن این موضوع چه می توان کرد، مطرح کردیم که زمان انتخابات شوراها از زمان انتخابات ریاست جمهوری جدا شود و این موضوعی است که ما با آن درگیر هستیم.

چمران با اشاره به اینکه مدت تبلیغات شوراهای شهر کمتر از ریاست جمهوری است، بیان کرد: با توجه به زمان محدود تبلیغات سخت می‌شود که کاندیداها خود را به مردم نشان دهند و تلاش داریم این مشکل حل شود.

وی درباره همکاری بین دو شورای وحدت و ائتلاف در انتخابات،گفت: امیدواریم به نتیجه واحد در انتخابات شوراها برسیم. در انتخابات ریاست جمهوری مشکلی بین شورای ائتلاف و وحدت وجود ندارد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همچنین درباره مبارزه با فساد، تصریح کرد: شکی نیست همه شعار این را می‌دهند. انشاءالله همه عامل هم باشند. در دوره‌های پیش ما راه‌های عملیاتی را پیش گرفتیم و شعارگونه رفتار نکردیم. نکته مهم این است که مسائل مالی همواره یکی از مهم ترین مسائل شهرداری ها بوده و هست.

چمران افزود: مسائل مالی یکی از چالش‌های شهرداری است و بحث نقدی و غیر نقدی از مشکلاتی بود که چند سال تلاش کردیم تا این مشکل حل شود. در حال حاضر هم بودجه بر این اساس انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که به سمت شهر الکترونیک حرکت کنیم و دیدارهای چهره به چهره مردم و مسئولین شهرداری کمتر شود. راه های دیگری را هم دنبال کرده ایم و ادامه خواهیم داد تا ریشه فساد را بخشکانیم.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره لیست های منتشر شده برای انتخابات شورای شهر تهران نیز، گفت: ما هنوز به لیست واحدی نرسیدیم. افرادی که کاندیدا شدن و با شورا هماهنگ شدند را به مجمع می‌دهیم تا مجمع به آنها رای دهد، اما هنوز لیستی به مجمع ندادیم بنابراین لیستی که منتشر شده درست نیست چرا که هنوز مشخص نشده چه کسی در لیست قرار می‌گیرد.

چمران تاکید کرد: قطعا حداقل‌هایی را برای حضور بانوان و جوانان در نظر می‌گیریم و مانند مجلس این تناسب را رعایت می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره شهرفروشی در شورای شهر تهران، بیان کرد: مدت طرح جامع شهر تهران تمام شده بود و شهرداری هر تصمیمی می گرفت همان را انجام می‌داد و کسی هم پاسخگو نبود. در شورای دوم افتخار ما این بود که در کمتر از ۲ سال با ۲۷ مشاور طرح جامع و چشم انداز ۲۰ ساله تهران و برنامه های استراتژیک ۵ ساله را تهیه کردیم.

رئیس سابق شورای شهر تهران تاکید کرد: تلاش ما این بود که از حالت قبل که با پرداخت پول، ارتفاع ساختمان می‌گرفتند را رد کنیم. شهرداران و بدنه شهرداری به آن موضوع عادت کرده بودند که این مشکل رفع شد.

چمران افزود: اگر به طرح جامع فعلی عمل شود دیگر نیازی به شهرفروشی نخواهد بود، بنابراین انتظار ما این است که در دوره بعدی هم هر کس روی کار آمد بر اساس طرح جامع عمل کند. این را هم بگویم، بر اساس بودجه ای که امسال بسته شده ۶۵ درصد بودجه مربوط به فروش عوارض ساختمانی است.

وی در ادامه درباره حمایت نیروهای انقلاب از آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: قاعدتا ما باید از یک نفر حمایت کنیم، بیش از یک رئیس جمهور نخواهیم داشت بنابراین فقط از یک نفر حمایت خواهد شد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب افزود: البته آیت الله رئیسی نباید تنها باشد و باید یک تیم باشد تا بتواند به رئیس جمهوری برود. البته تعداد کسانی که از جبهه اصلاحات آمده اند، بیشتر از اصولگرایان بوده‌اند؛ هر که بوده و پیدا شده در انتخابات شرکت کرده است.

چمران تصریح کرد: برنامه هایی تنظیم کرده ایم که بتوانیم حمایت لازم از «ابراهیم رئیسی» را انجام بدهیم؛ ما برای حمایت از او در جبهه اصولگرا به اجماع رسیده ایم و در این مورد اختلافی نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که مشارکت در انتخابات را چگونه پیش بینی می کنید؟ اظهار داشت: بر اساس نظر سنجی‌هایی که تا این لحظه انجام شده میزان مشارکت مردم نزدیک به ۴۰ درصد است، اما باید در نظر بگیریم که شرایط اقتصادی کشور و ناراحتی مردم است که از مشارکت می کاهد و این فشارها در کشور باعث این عدم استقبال شده است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: کسانی که این شرایط را به وجود آورده‌اند و مردم را به این روز انداخته‌اند خودشان ثبت‌نام کرده‌اند تا مشکلات را حل کنند!

چمران با بیان اینکه مردم باید بدانند که با کنار کشیدن، مسئله ای حل نمی‌شود،تاکید کرد: همانطور که این دولت با رای مردم روی کار آمد دولت بعدی هم باید با رای مردم روی کار بیاید و هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد و حضور بیشتر باشد شرایط بهتری به دست خواهد بود.

وی گفت: پیش‌بینی من این است که هر چه به زمان انتخابات نزدیک شویم بر اساس تجربه میزان مشارکت بالاتر خواهد رفت و با آمدن آیت الله رئیسی شاهد مشارکت حداکثری خواهیم بود.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب همچنین استقبال و وحدت برای حمایت از آیت الله رئیسی را مناسب برشمرد و تاکید کرد: در جبهه‌ای که او حضور پیدا کرده افراد دیگری هم هستند و می توانند رای آوری کنند. اگر این وحدت حول «رئیسی» شکل بگیرد اجماعی صورت خواهد گرفت؛ ممکن است افرادی هم باقی بمانند و کناره گیری نکنند.

چمران درباره اینکه شاهد واگذاری دو هزار و ۸۴ ملک در تهران به غیر بودیم که هزار و ۹۰۴ ملک خارج از بند ۶ ماده ۵ بوده است و در شورای شهر چهارم این تعداد ملک به صورت سرخود واگذار شده و شورای پنجم هنوز نتوانسته آن‌ها را پس بگیرد، بیان کرد: اگر موضوعی خلاف قانون باشد و توانند پس بگیرند، بی معنی است.

وی پیرامون نیاز شورای شهر به تخصص محوری و برنامه محوری،گفت: طبق طراحی، حداقل ۱۵ تخصص مورد نیاز است، بنابراین در شورا و شهرداری باید متخصص وجود داشته باشد و از آنها استفاده کرد. به انواع متخصص در شوراهای شهرها نیاز داریم و هر چه میزان آنها بیشتر باشد برای شوراها بهتر است.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه شهردار آینده تهران چه کسی است؟، تصریح کرد: شهردار تهران هنوز مشخص نشده است و ابتدا باید شورای شهر مشخص شود تا شهردار مشخص شود.

چمران در خصوص شایعاتی مبنی بر اینکه شورای ائتلاف تحت فشار برای حضور برخی اسامی در لیست انتخابات شوراها قرار گرفته است، تاکید کرد: هیچ گونه فشاری بر روی ما وجود ندارد.

وی همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه روی سید ابراهیم رئیسی به اجماع رسیده ایم،افزود: اینکه گفته می شود گزینه ای در انتخابات پوششی است درست نیست و هر کسی می آید برنامه‌ای دارد و یک رئیس جمهور بالقوه است.

چمران درباره نقش شورای ائتلاف در چینش کابینه، گفت: این هم مثل کمیسیون‌های مجلس است، اگر از ما کمک بخواهند با برنامه‌هایی که در شورای ائتلاف و ۴۰ کانون تخصصی داریم به کمک آنها خواهیم رفت. این برنامه‌ها را به عنوان ظرفیت ارائه می‌دهیم، اما قطعا رئیس جمهور باید چینش وزرای خود را انجام دهد.

وی اظهار داشت: رئیس جمهور و مشاوران او باید تصمیمات را اتخاذ کنند و اینکه احزاب بخواهند سهم خواهی کنند درست و صحیح نیست.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب درباره وحدت شورای متبوعش با جبهه پایداری و ایستادگی در انتخابات شورای شهر، گفت: تلاشمان این است که به یک لیست برسیم، اما هنوز به لیستی نرسیدیم که به سر لیست آن برسیم، اما ترجیح می‌دهیم به وحدت برسیم.

چمران همچنین با اشاره به حضور نیروهای انقلاب در ادوار گذشته شورای شهر تهران، افزود: خوشحال هستیم دوره دوم، سوم و چهارم با یک همکاری و تعامل شورا اداره شد. مسائل شهر کاملا تخصصی است، شهر نباید سیاسی اداره شود بلکه باید تخصصی اداره شود.

وی با بیان اینکه مدیریت دوره ما را همه دیدند و بحثی سر آن نیست، خاطرنشان کرد: برخی به دنبال ایراد گرفتن هستند اما از دیکته نانوشته اشتباهی پیدا نمی‌شود. انگار فراموش کرده‌ایم بزرگراه امام علی(ع)، یادگار امام، اتوبان صدر را، فکر می‌کردند از اول در تهران بوده است. سال‌ها پروژه تونل نیایش و توحید خوابیده بود که در دوره ما تکمیل شد.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب بیان کرد: در دوره هایی که در شورای شهر خدمت کردیم کارهای مهندسی بسیار زیادی انجام شده است. امیدواریم اگر باز هم در خدمت مردم باشیم بتوانیم برای شهر، کارهای زیادی انجام دهیم.

چمران با بیان اینکه عقب ماندگی زیادی داریم،گفت: اما شهر زنده است اگر به آن نرسیم چند سال دیگر کمبودهای بیشتری خود را نشان خواهد داد و الان هم کمبودهایی احساس می‌شود.اگر مردم ما را شایسته دانستند برای خدمت آماده هستیم و تجربه، جوانگرایی، تخصص و تعهد در کنار یکدیگر هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید