سعید اله بداشتی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و مشاور اکبر ترکان گفت: مراسم تشییع پیکر اکبر تکان فردا دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ساعت ۸ از منزل وی آغاز و تا ساعت ۱۱ در بهشت زهرا ادامه خواهد داشت.

جزییات مراسم تشییع و خاکسپاری اکبر ترکان اعلام شد

به گزارش سلام نو، سعید اله بداشتی، جوان سیاسی اصلاح طلب و مشاور اکبر ترکان در گفت و گو با برنا در خصوص درگذشت «اکبر ترکان» گفت: آقای مهندس ترکان در دولت آقای موسوی تا پایان دولت آقای هاشمی مسئولیت های مختلف از جمله سازمان صنایع دفاع تا وزیر دفاع داشتند. وی طبقه نظامی صنایع دفاع و وزیر راه و ترابری و مسئولیت های مختلف در دولت آقای دکتر روحانی که نقش کلیدی در پیروزی تفکر اعتدالی در مجموع نزدیکان آقای دکتر روحانی داشتند و به عنوان مدیر استراتژیک همواره از سالها قبل هم در مرکز تحقیقات استراتژیک با آقای دکتر روحانی همکاری می کردند.

او افزود: اما در دولت آقای روحانی به دلیل اعتقاد و باورشان به حوزه جوانان گفتند که من هیچ گونه مسئولیت اجرایی قبول نمی کنم و غیر از مسئولیت های اجرایی دولت پیشنهاد وزارتی را قبول نکردند و در واقع به مشاورت رئیس جمهور اکتفا کردند.

اله بداشتی ادامه داد: حقیقتا در همین دوره ای که به عنوان مشاور رئیس جمهور عمل کردند خدمات و زحمات زیادی کشیدند و صادقانه بدون تملق و رودربایستی اگر نقدی هم داشتند می گفتند و چه در حوزه اقتصادی و چه غیر اقتصادی نظراتشان را به رئیس جمهور و به دولت اعلام می کردند.

او اضافه کرد: از مهمترین ویژگی های شخصیتی آقای مهندس ترکان شاید بخواهیم بگوییم دانش بسیار پرغنیمت و بروز از حوزه هایی که با آن درگیر بودند و از او چهره علمی در عین حال اجرایی ترسیم کرده بود. وی جزو اولین فارغ التحصیلان دانشگاه شریف بودند و از نظر علمی پرورش یافته بهترین آکادمی دانشگاه های کشور بودند و از طرف دیگر دوره های مدیریت و دکترای مدیریت استراتژیک داشتند.

این جوان سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: مهندس ترکان به لحاظ اجرایی شاید یکی از کم نظیرها بودند. در واقع این دانش و توان تکنیکال شان در کنار هم از وی یک مدیر توانمند و خاص ساخته بود که هر کجا که بود منشا اثر بودند و از خود یک یادگاری برجا گذاشتند. در همه ادوار که در جاهای مختلف مسئولیت داشتند می توانید این آثار را به عنوان یک آثار استراتژیک برای جمهوری اسلامی ببینید.

او یکی از ویژگی های مرحوم ترکان را رک گویی و صداقت و صریح الهجه بودن ذکر کرد و افزود:  با هیچ کس تعارف نداشت و سعی می کرد خیلی خوب ببیند و خوب بگوید و نکته دیگر این است که به جوان گرایی اعتقاد داشت و بیان می کرد و سعی می کرد تا آنجا که توان داشت پایبند باشد. دوره ای که در نفت بودند تعریف می کردند یک کادر نیروهای متخصص جوان را در دوره نفت تربیت و کادرسازی کردند، جانشین پروری کردند. چه در ادوار مختلف و مناطق آزاد سعی می کردند که برای اولین در دولت اقای روحانی حوزه دستیاران جوان را وی تعبیه کردند و پای کارش هم ایستادند و بسیاری از جوانان که در آن زمان دستیار جوان بودند الان در جاهای مهم مدیریتی مشغول فعالیت هستند.

اله بداشتی ادامه داد: خود مدیران مناطق آزاد هم ترجیحا سعی می کردند از جوانان بومی آن منطقه به معنای عام استفاده کنند. مجموعا که رحلت وی خسران بود و شاید شرایط برای تشریح شخصیت وی مناسب نباشد. من به همه علاقمندان و دوستداران مرحوم ترکان تسلیت می گویم و اعلام می کنم که فردا ساعت ۸ مراسم تشییع با حفظ پروتکل های بهداشتی از منزل وی آغاز می شود و تا ساعت ۱۱ در بهشت زهرا ادامه پیدا می کند.

او افزود: ما سعی می کنیم مراسم را با حفظ پروتکل ها پیش ببریم و وظیفه دانستم که خبر رحلت و برنامه را اعلام نمایم ان شاالله همه دوستان با قرائت صلوات و فاتحه نسبت به مرحوم و دو برادر شهید و پدر شهیدشان یاد و نام آقای ترکان را زنده نگاه دارند. آقای مهندس ترکان همچون دو برادر شهیدش جاودان خواهد بود چون آثار او ماندگار چه در حوزه عمرانی و هر جا که بودن آثار گرانبهایی از خودشان برجای گذاشتند و ان شاالله خداوند با اولیای خودش روح ایشان را محشور کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید