آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است در حاشیه نشست شورای وزرای خارجه سازمان موسوم به شورای شمالگان در شهر ریکیاویک (ایسلند) با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود دیداری داشته باشد.

وزرای امور خارجه آمریکا و روسیه در شورای شمالگان با هم دیدار می‌کنند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا به دانمارک، ایسلند و گرینلند سفر کرده و در جریان این سفر با همپیمانان کشورش تعامل خواهد داشت و همچنین در نشست شورای وزیران خارجه سازمان موسوم به شورای شمالگان در شهر ریکیاویک (ایسلند) و مذاکراتی دوجانبه با روسیه در حاشیه این نشست شرکت خواهد کرد.

شورای شمالگان به عنوان نهاد سیاستگذار اصلی در حوزه قطب شمال متشکل از هشت کشور شامل آمریکا، روسیه، کانادا و کشورهای نوردیک شمال اروپاست که به هماهنگی و همکاری درخصوص مسائل مرتبط با توسعه و حفاظت محیط زیستی در این منطقه می‌پردازد.

روسیه قرار است عهده دار ریاست شورای شمالگان شود و نشست آتی وزرای خارجه این سازمان مصادف با بیست و پنجمین سالگرد تاسیس آن برگزار می‌شود و همچنین به موجب آن دوره دو ساله ریاست ایسلند بر سازمان نیز پایان می‌یابد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت، برنامه دارد تا با سرگئی لاوروف، همتای روسیه‌ای خود در حاشیه نشست وزرا در ریکیاویک دیدار داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا سفرش را ابتدا با رفتن به دانمارک شروع می‌کند و در آنجا با رهبران این کشور به منظور بحث بر سر تغییرات آب و هوایی و تقویت روابط دوجانبه دیدار خواهد کرد.

پس از آن بلینکن عازم ایسلند خواهد شد تا در آنجا در نشست وزرای خارجه شورای شمالگان شرکت کند.

بلینکن در ادامه در توقف بعدی خود در گرینلند با مقامهای ارشد دولتی دیدار خواهد داشت و با آنها بر سر تداوم همکاری در منطقه شمالگان بحث خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید