اگزما از امراض شایع پوستی است که افراد در طول زندگی بنا به دلایل مختلفی آن را تجربه می‌کنند، در گزارش زیر به معرفی هفت روش برای پیشگیری ازشعله ور شدن اگزما در تابستان پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

نحوه پیشگیری از اگزما در فصل تابستان

به گزارش سلام نو به نقل از رویداد ایران، برای افراد مبتلا به اگزما، تابستان همیشه خیلی شیرین نیست. افزایش دما، شنا و گذراندن ساعت‌ها در آفتاب، می‌تواند عامل اگزما باشد.

 اگزما معمولاً در زمستان، هنگامی که هوا سرد و خشک است، بدتر می‌شود. اگرچه زمستان در واقع معمول‌ترین زمان بروز بیماری است، اما اگزما می‌تواند در طول سالن نیز شعله ور شود. بر طبق مطالعات انجام شده یک سوم کودکانی که اگزمای آتوپیک را به سختی درمان می‌کنند، شروع آن را در بهار و تابستان گزارش کرده اند.

اما تابستان نیز زمان بسیار پر دردسری برای اگزما است. افزایش گرما و رطوبت می‌تواند منجر به تعریق بیشتر شود و تعریق دشمن شماره یک برای پوست مستعد اگزما است، زیرا می‌تواند منجر به تشدید بیماری شود.

عرق حاوی نمک‌های مختلفی است که می‌تواند پوست شکسته مانند پوست  دارای اگزما را تحریک کند. به طور دقیق‌تر، عرق می‌تواند حاوی روی، مس، آهن، نیکل، کادمیوم، سرب، منگنز، سدیم و کلرید باشد و در صورت تجمع، باعث تحریک شود. اگزما بیشتر در مناطقی که رطوبت به دام می‌افتد، مانند آرنج، پشت گردن یا پشت زانوها بدتر می‌شود.

 سایر عوامل محیطی فصلی نیز می‌توانند مقصر باشند. افزایش آلرژن‌ها در محیط، به عنوان مثال گرده، می‌تواند باعث ترشح هیستامین شود که باعث خارش می‌شود.

شنا و  استفاده ازکرم‌های ضد آفتاب دو عادت رایج در تابستان است که می‌تواند باعث ایجاد آشفتگی در اگزما شود.

اما شما می‌توانید برای به حداقل رساندن این خطرات رویکردی پیشگیرانه در پیش بگیرید.

هفت راهکار برای جلوگیری ازشعله ور شدن اگزما در تابستان:

۱. خونسرد باشید، از تعریق زیاد جلو گیری کنید و به اندازه کافی آب بنوشید.

خنک ماندن و کاهش تعریق، مهمترین راهکار است. وقتی بیرون هستید  سعی کنید در سایه باشیدیا هنگام بالا رفتن دما در محیطی مطبوع مانند خانه بمانید و حتماً مقدار زیادی آب بنوشید. بدن خود را در دمای طبیعی نگه دارید و لباس‌های گشاد و متناسب با پارچه‌های قابل تنفس را انتخاب کنید.

۲. یک ضد آفتاب فیزیکی انتخاب کنید.

انتخاب ضد آفتاب فیزیکی در مقابل یک ماده شیمیایی بهترین گزینه برای افراد مبتلا به اگزما است. برخی از ضد آفتاب‌های شیمیایی می‌توانند پوست حساس راتحریک کنند. ضد آفتاب‌های فیزیکی مرطوب کننده‌تر هستند. در انتخاب ضد آفتاب به دنبال کلمات "فیزیکی" یا "معدنی"  و موادی مانند اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم باشید.

۳. برای کمک به جلوگیری از عود بیماری، فتوتراپی را در نظر بگیرید.

در این گزینه درمانی از نور ماوراءبنفش همان که در نور خورشید وجود دارد، استفاده می‌شود که برای از بین بردن جنبه‌های آسیب رسان فیلتر شده است. قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش در طول روز می‌تواند باعث بهبود اگزما و جلوگیری از عودآن به دلیل خواص ضد التهابی طول موج‌های فرابنفش B شود.   درمان با ماوراءبنفش B علائم اگزما را تا۶۱ درصد کاهش می‌دهد. این کار باید در طول سال نیز انجام شودومحدود به تابستان نباشد.

۴- لباس‌های مرطوب را زودتر عوض کنید.

اگر پوست شما مستعد اگزمااست، خشک ماندن  لباس باید در اولویت باشد. اگر احساس می‌کنید عرق کردید ولباس به شما می‌چسبد، لباس‌های خیس خود را در اسرع وقت عوض کنید، که این یک راه   موثر برای مدیریت عرق در صورت ابتلا به اگزما است.

۵- برای مبارزه با عوامل محیطی از دستگاه تصفیه هوا استفاده کنید.

 تصفیه کننده هوا را برای خانه خود در نظر بگیرید که به شما کمک می‌کند تا گرد و غبار، گرده گل و سایر مواد حساسیت زا را از هوا پاک کند. زیرا استنشاق، این ذرات هوا می‌توانند واکنش‌های آلرژیک را در پوست به وجود آورند. برای محافظت بیشتر، تصفیه کننده HEPA را با فیلتر کربن انتخاب کنید.

۶. بلافاصله بعد از شنا کردن، دوش بگیرید.

مواد شیمیایی موجود در استخرهای کلردار و نمک موجود در آب دریا می‌تواند برای کسانی که پوست حساس دارند مشکل ساز شود. در صورت عدم مشاهده دوش آب، بطری اسپری پر از آب را به همراه داشته باشید و از آن برای شستشو استفاده کنید. برای محافظت از پوست و جلوگیری از خشک شدن آن، از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.

۷. برای تمیز نگه داشتن پوست روزانه دوش بگیرید.

 دوش گرفتن هر روزه می‌تواند به پاک شدن پوست از باکتری‌ها و همچنین عرق و گرد و غباری که ممکن است در طول روز جمع شده باشد کمک کند. بهتر است همیشه خود را با صابون ملایم که شامل رنگ یا عطر نیست شستشو دهید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید