بنابر اعلام وزیر کشور فرانسه، ۵۱ نفر در اعتراضات به حملات رژیم صهیونیستی به فلسطین در این کشور بازداشت شده‌اند.

بازداشت ۵۱ نفر از حامیان فلسطین در پاریس

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، جرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه صبح یکشنبه در پیام توییتری نوشت: از پلیس به ویژه چهار هزار و دویست نیروی بسیج شده در پاریس متشکرم.

دارمانین افزود: چند نفر از جمله نیروهای پلیس در پاریس مجروح شدند. از ۵۱ تن دستگیر شده، ۴۴ تن از آنها در پاریس به ثبت رسیده است.

بازداشت معترضان در پاریس در حالی صورت گرفت که پلیس و وزارت کشور فرانسه به بهانه به خشونت کشیدن اعتراضات، هرگونه تجمع و راهپیمایی علیه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه فلسطین را ممنوع اعلام کرده بودند.

با این وجود معترضان فرانسوی روز شنبه علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه در پاریس دست به راهپیمایی زدند و پلیس نیز با گاز اشک آور و با ماشین های آب پاش به تظاهر کنندگان حمله کرد.

علاوه بر پاریس همچنین صدها نفر معترض در سایر شهرهای فرانسه از جمله لیون و مارسی علیه حملات اسرائیل دست به راهپیمایی اعتراضی زدند که به صورت مسالمت آمیز برگزار شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از سه شنبه گذشته حملات وحشیانه‌ای را به نوار غزه آغاز کرده که تاکنون صدها غیرنظامی که اکثر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، به شهادت رسانده‌ است.

نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در غزه نیز به تلافی جنایات رژیم صهیونیستی و در پاسخ به این رژیم، صدها موشک به سرزمین های اشغالی شلیک کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید