نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل امروز یکشنبه درباره تحولات اخیر در اراضی فلسطینی برگزار خواهد شد.

شورای امنیت امروز درباره فلسطین تشکیل جلسه می‌دهد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل امروز یکشنبه با هدف بررسی تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه و دیگر نواحی فلسطین برگزار می‌شود.

منابع معتبر دیپلماتیک به "القدس العربی" گفتند که این نشست ساعت ۱۰ به وقت نیویورک، درباره تحولات فلسطین تحت عنوان "مسئله خاورمیانه" برگزار خواهد شد.

همچنین قرار است تعدادی از وزرای خارجه کشورهای عربی در این جلسه سخنرانی کنند.

به گفته این منابع دیپلماتیک، در میان وزرای خارجه عرب که حضور آنها تا لحظه برای سخنرانی در نشست شورای امنیت تأیید شده است، سامح شکری وزیر خارجه مصر، صبری بوقادم، وزیر خارجه الجزایر، ریاض المالکی و وزیر خارجه فلسطین هستند.

منابع تأکید کردند که ممکن است در چند ساعت آینده تعداد وزرای عرب که به شورای سخنرانی خواهند کرد افزایش یابد.

از سوی دیگر، دفتر استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل پیامی را در رسانه ها توزیع کرد که تأیید می‌کند دبیرکل سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت سخنرانی خواهد کرد و سپس تور وینسلند، نماینده ویژه وی در فلسطین اشغالی و هماهنگ کننده روند صلح خاورمیانه گزارشی در مورد آخرین تحولات فلسطین و هدف قرار دادن غیرنظامیان و تخریب زیرساخت‌ها ارائه می دهد.

سفیر چین که ریاست شورای امنیت طی این ماه را بر عهده داشت ، در بیانیه‌ای که بین خبرنگاران توزیع شد ، گفت: "جلسه علنی شورا به درخواست تونس، نروژ و چین ساعت ۱۰ صبح  یکشنبه ، از طریق مجازی برگزار می‌شود.

پیش از این نیز شورای امنیت دو نشست دیگر ظرف روزهای گذشته درباره فلسطین برگزار کرد که با کارشکنی‌های نماینده آمریکا به شکست کشانده شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید