در این گزارش نحوه درست کردن پیتزای سبزیجات در ماکروفر و مواد لازم برای تهیه آن را به شما آموزش می‌دهیم.

آموزش پخت پیتزای سبزیجات در خانه

به گزارش سلام نو به نقل از پارسینه، در ادامه با طرز تهیه پیتزا در ماکروفر همراهمان باشید.

مواد لازم طرز تهیه پیتزا در ماکروفر؛ پیتزای سبزیجات خوشمزه خانگی

مخمر خشک ک قاشق چای‌خوری
آب گرم یک‌چهارم فنجان
آرد همه منظوره ۱۶۰ گرم
نمک نصف قاشق چای‌خوری
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
سس گوجه فرنگی دو قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی یک عدد
فلفل دلمه‌ای سبز یک عدد
پنیر موزارلا  ۱۰۰ گرم
بیبی کورن چهار عدد
پودر چیلی یک قاشق چای‌خوری
چاشنی پونه کوهی نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه پیتزا در ماکروفر همراه راهنمای تنظیم درجه

برای تهیه یک پیتزای سبزیجات در ماکروفر ابتدا باید خمیر پیتزا را آماده کنید. پس مخمر را در ۳۰ میلی لیتر آب گرم خیس کنید. سپس آن را خوب مخلوط کنید تا با آب حل شود. آرد همه منظوره را در یک کاسه بزرگ الک کنید. نمک، روغن و مخلوط مخمر را به آرد اضافه کنید. برای تهیه خمیر یکدست، باید آب را به تدریج اضافه کرده و به طور مداوم ورز دهید. حدود چهار تا پنج دقیقه طول می‌کشد تا خوب ورز داده شده و خمیر صاف خوبی به دست آید. البته اگر وقت یا حوصله تهیه خمیر خانگی ندارید می‌توانید از نان‌های پیتزا آماده استفاده کنید که نیاز به یخ‌زدایی هم ندارند.

خمیر را حدود یک ساعت داخل یک کاسه که آن را کمی چرب کردید در دمای اتاق قرار دهید و روی کاسه را با سلفون بپوشانید تا حجم خمیر دو برابر شود. دمای طبیعی اتاق باید حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد باشد. اگر در دمای سردتری قرار دارید مدت زمان بیشتری به خمیر استراحت دهید. قاعده کلی این است که اگر درجه حرارت زیر ۳۰ درجه سانتی‌گراد باشد، به طور متناسب زمان تخمیر را افزایش دهیم و اگر بیشتر از ۳۰ درجه باشد، کاهش دهیم. هرچه مکان گرم‌تر باشد، برای تخمیر سریعتر بهتر است. بعد از یک ساعت در ظرف را باز کنید می‌بینید که حجم خمیر دو برابر شده است.

خمیر را به کمک وردنه به صورت گرد پهن کنید. نصف قاشق غذاخوری روغن داخل ظرفی که می‌خواهید پیتزا را داخل آن بپزید بریزید و ظرف را خوب چرب کنید. ما از مایکروفر برای تهیه پیتزا از حالت convection mode استفاده می‌کنیم. خمیر را داخل قالب پیتزا قرار دهید و دورتادور آن را کمی به کمک دست به سمت بالا حالت دهید.

حالا نوبت به چیدن مواد روی سطح خمیر است. اما قبل از این کار نکته مهم این است که مایکروویو را از قبل گرم کنید تا در وقت صرفه جویی کنید. پیش گرم کردن قسمت مهمی از پخت است. به طور معمول برای رساندن اجاق مایکروفر به دمای از پیش تعیین شده حتی قبل از قرار دادن هر چیزی برای پخت به معنی پیش گرم کردن است. این به گرفتن بهترین نتیجه و پخت نان با دمای مناسب در مدت زمان پخت کمک می‌کند. ما می‌خواهیم مایکرویو را از قبل در دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد (۳۹۲ درجه فارنهایت) گرم کنیم. بیشتر این نوع دستگاه‌ها دارای گزینه‌ها و منوهای از پیش تعریف شده برای انجام این فعالیت است. هیچ فرقی ندارد فقط لازم است دما را مشخص کنید و سپس دکمه پیش گرم کرد pre heating را فشار دهید. در این حالت مایکرویو پس از رسیدن به دمای مشخص بوق می‌زند. حدود پنج دقیقه معمولا زمان کافیست تا به دمای مورد نظر برسد.

این مرحله یعنی ریختن تاپینگ یا مواد روی پیتزا اصلاً کار سختی نیست. هرکسی می‌تواند این کار را به راحتی انجام دهد. بهترین حالت این است که شما فقط هر آنچه را که می‌خواهید روی پیتزا بریزید. لطفا توجه داشته باشید که دو روش برای تزئین پیتزا وجود دارد. یکی این که ابتدا سبزیجات را بریزید و سپس آن را با پنیر پر کنید. دوم این که پنیر را بریزید و سپس روی آن سبزیجات بریزید. کاملا سلیقه‌ای است، اما گزینه اول امکان این که سبزیجات روی پیتزا بسوزد، کمتر است. سس گوجه فرنگی را با کمک قاشق روی سطح خمیر پخش کنید. در صورت نیاز از سس گوجه بیشتری استفاده کنید.

سبزیجات را بعد از این که شستید داخل آبکش قرار دهید تا کاملا خشک شوند. گوجه فرنگی‌ها و فلفل دلمه‌ای را به صورت حلقه‌ای خرد کنید. بیبی کورن را هم خرد کنید. مقداری نمک پودر چیلی و پونه کوهی روی پیتزا بپاشید و پنیر پیتزا را روی مواد رنده کنید. در این مدت احتمالا دمای مایکروویو به ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یعنی دمای مورد نظر شما رسیده است. حالا در همان حالت convection mode قالب را داخل مایکروویو قرار دهید. در مایکروویو را ببندید و ۲۰ دقیقه صبر کنید. اگر تنظیمات مایکروویو را بلد نیستید حتما سری به دفترچه راهنمای دستگاه بزنید. بعد از ۲۰ دقیقه مایکروویو را خاموش کرده و پیتزا را بیرون بیاورید و آن را با سس کچاپ یا سس سیر سرو کنید. نوش جان!

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید