داشتن ابروهایی پر و مشکی و بلند در زیبایی نقش مهمی دارد. در این مطلب چند راهکار طبیعی برای سلامت ابروها گفته شده است.

چند روش خانگی برای جلوگیری از ریزش ابرو

به گزارش سلام نو به نقل از پارسینه، زیبایی چشم ها وچهره ی ما تا حد زیادی در گرو زیبایی ابروهای ماست. ابروها جدا از سایه بان چشم بودن و جلوگیری از ورود رطوبت و گرد و غبار به چشم زیبایی چشم های مارا تضمین و تعمین می­کنند. داشتن ابروهایی پر و مشکی و بلند این روزها یکی از المان های زیبایی در سراسر جهان است و بسیاری سعی می­کنند تا با روش های مصنوعی ابروهای خود را پرپشت نشان دهنده. این روزها کاشت ابرو یکی از روش هاییست که اکثر خانم های جوان فکر می­کنند باعث زیباتر شدن چهره­شان خواهد شد درصورتی که ابروهای کاشته شده شبیه به موی سر بسیار بلند می­شوند و ظاهر زیبایی ندارند و به هیچ عنوان نمی­توانند جایگزین ابروهای طبیعی مما شوند. ابروهای کاشت شده بیشتر شبیه به فرچه می­مانند. اگرچه به نظر خنده دار می­آید اما حقیقتا ابروهای کاشته شده به هیچ عنوان زیبایی چهره شما را تضمین نمی­کنند بنابراین بهتر است از روی ابروهای طبیعی خود کار کنید و از ریزش آن جلوگیری کنید. درکنار روش های تقویتی و جلوگیری از رویش ابروها می­توانید از یرخی روش ها برای زیباتر شدن ابروهایتان هم استفاده کنید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

چرخه رشد ابرو

چرخه طبیعی رشد هر تار ابرو ۴ تا ۸ هفته است و شامل سه مرحله آناژن، ،کاتاژن و تلوژن است. پس از طی شدن این مراحل تار ابرو سست و آماده ی ریزش می­شود. اگر در طی مرحله ی اول تار مو را توسط موچین یا هروسیله ای بردارید چون چرخه­ی طبیعی مو را متوقف کرده اید فاصله ی زیادی تا رویش موی جدید دقیقا در همان قسمت ایجاد خواهد شد. و سا ممکن است تار مو در آن قسمت دچار کچلی شود و مجدد رویشی نداشته باشد. اما بهترین زمان برای کندن یا اصلاح زمانیست که مو به صورت کامل رشد کرده باشد یعنی در مرحله­ی تلوژن که مو به طور کامل رویش خود را انجام داده و آماده ی جدا شدن از سطح پوست می­باشد.

از رنگ مو استفاده نکنید

جدا از تغزیه مناسب لازم است بدانید مواد شیمیایی موجود در اکسیدان و رنگ موها باعث ریزش سریع تارهای ابرو شده و گاها از رویش مجدد آن جلوگیری می­کند. اگر عادت به رنگ کردن موهای خود داری تا حد امکان به جای استفاده از دکلره از رنگ موی M یا طبیعی به همراه انواع اکسیدان مناسب برای رنگ ابرو استفاده کنید. این ترکیب ضدقرمزی است و از قرمز یا نارنجی شدن ابروهای شما پس از چند بار شستن جلوگیری می­کند.

آشنایی با دلایل ریزش ابرو

تارهای ابرو حساس هستند و اگر به هر دلیلی آسیب ناگهانی به آنها وارد شود یا کنده شود امکان رویش مجدد آن بسیار کم می­شود و چرخه رویش مو ممکن است به انتها نرسد و مو زودتر از عمر عادی خود ریزش کند به همین دلیل باید از آسیب های احتمالی به تارهای ابرو جلوگیری کنید.

نداشتن تغزیه مناسب و کافی یکی از دلایل مهم در ریزش ابرو به شمار می­رود. عدم وجود ویتامین های A-E-C و یا کمبود هر کدام از این ویتامین ها که از مواد معدنی لازم در رویش مو هستند باعث ریزش تار مو و ابرو ها می­شود.

  • مواد غذایی حاوی ویتامین A

مواد غذایی دارای ویتامین A یا رتینول مصرف کنید تا مواد معدنی لازم برای رشد موهای خود را تامین کنید. ویتامین A به طور طبیعی در فلفل دلمه قرمز، گوش قرمز، ماهی، مرغ، لبنیات،جگر گاو و بستنی وجود دارد که به صورت مستقیم جذب بدن می­شود و رتینول موجود در برخی سبزیجات مانند اسفناج پس از تجزیه توسط دستگاه گوارش قابلیت جذب پیدا خواهد کرد.

  • مواد غذایی دارای ویتامین  E

مواد خوراکی طبیعی حاوی ویتامین E بیشتر در دسته غداهای دریایی وجود دارند. ماهی سالمون، خرچنگ، قزل آلای رنگین کمان، تخم ماهی، شاه میگو، ماهی کاد از غذاهای دریایی حاوی ویتامین E هستند و مواد غذایی غیر دریایی شامل گوشت غاز، باداو و انواع آجیل ها و تخمه آفتابگردان هستند.

  • ویتامین C و مواد خوراکی

کیوی، بروکلی، پاپایا، توت فرنگی، پرتقال، لیمو، گل کلم و کلم قرمز، فلفل چیلی و فلفل دلمه زرد، اسفناج، آویشین،گوجه و پیازچه از برخی موادی هستند که حاوی مقادیر متفاوتی از ویتامین C می­باشند.

با مصرف روزانه مقدار معینی از مواد طبیعی نام برده شده جلوی ریزش مو و ابروی خود را بگیرید. همچنین استفاده از روغن زیتون با روش و نکات گفته شده در این مطلب باعث تقویت ابروهای شما خواهد شد.

لوازم آرایشی مرغوب استفاده کنید

برای آن که مو چرخه رشد طبیعی خود را طی کند و ریزش زود هنگام نداشته باشید باید در انتخاب لوازمی آرایشی که به ابروهای خود می­زنید دقت کنید. ژل های ابرو و یا سایه های ابروی نامرغوب که پس از مدتی روی پوست ابرو می­ماسد باعث چرب شدن ناحیه ابرو می­شود و از نفس کشیدن پوست این قسمت جلوگیری می­کند و پوست این ناحیه برای جلوگیری از خفگی چربی ترشح می­کند. برای پر کردن قسمت های خالی ابروی خود از سایه ابرو آرایشی از برندی مثل آکوا و اتود یا ژل های ابرو از برند گلدن رز با رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه ای استفاده کنید تا با قلم داخل ابروی خود را حاشور کنید و قسمت های خالی را به شکل مناسبی پر کنید. با استفاده از انواع جدید ماژیک های ابرویی که وارد بازار شده می­توانید حالت طبیعی ابروی خود را حفظ کنید و فقط چند قسمت خالی را پر کنید. استفاده از لوازم آرایشی مناسب برای ابرو ها هم به سلامت ابرو کمک می­کند و هم به زیبا تر شدن ابروهایتان کمک می­کند و از طرفی نیاز به تتوی ابرو نخواهید داشت.

همانطور که می­دانید هر تار ابرو یک عمر مشخصی دارد و نمی­شود از ریزش آن پس از چرخه زندگی­اش جلوگیری کرد. تنها کاری که می­توانیم انجام دهیم این است که جلوی آسیب و کنده شدن تارهای ابروی خود را بگیریم و از استفاده از موچین و وکس برای کندن موها وقتی هنوز کوتاه هستند خودداری کنیم. با این روش ها تارهای ابرو پس از طی کردن دوره زندگی خود خواهند افتاد و به زودی تار ابروی جدیدی جای آن را خواهد گرفت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید