طبق داده‌های وزارت بهداشت هند، با ابتلای ۳۲۶ هزار و ۹۸ نفر جدید به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته موارد ابتلا در این کشور به ۲۴ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر رسید.

آخرین وضعیت کرونا در هند/ مرگ نزدیک به ۴ هزار نفر در یک روز

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هند امروز شنبه نیز از مرگ نزدیک به ۴ هزار نفر بر اثر کرونا خبر داد؛ همچنانکه این کشور از مقدار اندکی افزایش در شمار مبتلایان کرونا سخن گفت.

طبق داده‌های وزارت بهداشت هند، در ۲۴ ساعت گذشته هند از ابتلای ۳۲۶ هزار و ۹۸ نفر جدید به کرونا خبر داد که با این حساب، موارد ابتلا در این کشور به ۲۴ میلیون و ۳۷۰ هزار نفر رسیده است. این کشور همچنین از مرگ سه هزار و ۸۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد که با این حساب، شمار موارد مرگ و میر ناشی از کرونایی به ۲۶۶ هزار و ۲۰۷ نفر رسیده است.

بر اساس گزارش رویترز، این میزان مرگ و میر کرونایی در حالی به وقوع پیوسته که سازمان جهانی بهداشت هشدار داده دومین سال شیوع کرونا می‌تواند بدتر از سال نخست این بیماری باشد؛ همچنانکه این سازمان هند را محل نگرانی بزرگ توصیف کرد. این اظهارات تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت در نشستی مجازی و در حالی بیان شد که نارندرا مودی، نخست وزیر هند روز جمعه در خصوص شیوع سریع این بیماری در این کشور هشدار داده بود.

بر اساس این گزارش، در طول هفته گذشته، هند از افزایش حدود ۱.۷ میلیون مورد جدید ابتلا به کرونا و مرگ بیش از ۲۰ هزار نفر در پی موج دوم کرونا خبر داد که بیمارستان‌ها و کادر درمان این کشور را با مشکل مواجه کرده است.

در پی مرگ و میر بالای ناشی از کرونا، یک منبع دولتی هند اعلام کرد پلیس اقدام به گشت زنی در کرانه رود گنگ در ایالت اوتار پرادش می‌کند تا مانع انداختن اجساد در داخل این رودخانه شود. او اعلام کرد برخی روستاهای اطراف این رود اجساد مردگان خود را طبق سنت هندو در دوره‌های مذهبی مشخصی نمی‌سوزانند.

گفتنی است تا کنون بیش از ۱۶۲ میلیو نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، بیش از سه میلیون و ۳۷۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید