امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی درباره وضعیت ساکنان غزه رایزنی و خواستار برقراری صلح شد.

ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت غزه تلفنی گفت و گو کردند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از روسیا الیوم نوشت: کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه درباره تلاش ها برای توقف تشدید تنش در خاورمیانه با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارتباط تلفنی برقرار کرد.

در این بیانیه آمده است: "ماکرون در تماس با نتانیاهو اعلام کرد فرانسه قاطعانه به امنیت رژیم صهیونیستی پایبند است" و حملات حماس و دیگر «گروه های تروریستی» را بار دیگر به شدت محکوم کرده و به خانواده‌های «قربانیان» این حملات تسلیت گفته است!

وی در ادامه بر لزوم بازگشت به صلح تاکید کرده و نسبت به احوال ساکنان نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

رئیس جمهوری فرانسه پیش از این هم در گفتگوی تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حملات موشکی به رژیم صهیونیستی را "به شدت" محکوم کرده و از وی خواست از تمامی ابزار نفوذ خود برای برقراری آرامش در اسرع وقت استفاده کند.

اختلاف میان فلسطین و رژیم صهیونیستی از هشتم ماه مه شدت گرفته است. این اختلاف با وقوع درگیری در مسجدالاقصی و محله الشیخ جراح در قدس شروع شد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد، در این حملات ۱۱۹ فلسطینی شهید و ۸۶۹ تن دیگر زخمی شدند. گروه های فلسطینی هم تاسیسات حیاتی در اراضی اشغالی را هدف گرفتند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید