کمالی سروستانی، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: بنابر جوجه‌ریزی صورت گرفته و مجوز دوره پرورش تا سن ۵۰ روز، مشکلی در عرضه نخواهیم داشت.

روزانه یک هزار و ۱۰۰ تن مرغ در تهران عرضه می‌شود

به گزارش سلام نو، محمد علی کمالی سروستانی، مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان از ثبات قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان و مرغ گرم در خرده فروشی ها ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی با اشاره به اینکه عرضه جوجه بالاتر از نرخ مصوب را قبول نداریم، افزود: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است و دستگاه های مسئول با اعمال نظارت بیشتر باید از عرضه با نرخ های بالاتر جلوگیری کنند.

کمالی سروستانی ازدیاد تقاضا برای جوجه ریزی را یکی از علل نوسان قیمت جوجه در بازار برشمرد و گفت: افزایش تقاضا برای جوجه ریزی در این مقطع از سال در تاریخ صنعت مرغداری سابقه نداشته است.

مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی از عرضه روزانه یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ تن مرغ در تهران خبر داد و گفت: بنابر جوجه ریزی صورت گرفته و مجوز دوره پرورش تا سن ۵۰ روز، مشکلی در عرضه نخواهیم داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه موضوع قاچاق جوجه یکروزه منتفی است، گفت: با توجه به تشدید نظارت ها، میزان قاچاق جوجه از مرزهای کشور بسیار کنترل شده است.

به گفته وی، با میزان جوجه ریزی صورت گرفته به شرط تامین نهاده مورد نیاز مشکلی در نیاز کشور وجود ندارد.

کمالی سروستانی ادامه داد: با وجود ماهانه ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته حدود ۲۰۰ تا ۲۲۰ هزار تن گوشت مرغ استحصال می شود که این میزان جوابگوی نیاز کشور است‌.

مشاور ارشد اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آینده جوجه ریزی در بازار گفت: در خصوص میزان جوجه ریزی واحدهای مرغداری تلاش می شود که جوجه ریزی از میزان مدت مشابه سال قبل کمتر نباشد.

کمالی سروستانی با انتقاد از تاخیر نهاده از سامانه بازارگاه به مرغداران بیان کرد: نهاده دامی زمانی به مرغداران توزیع می شود که جوجه وارد سالن شده باشد که این موضوع منجر به تاخیر ۱۰ تا ۱۵ روزه ارسال و توزیع نهاده به واحد مرغداری می شود که با این وجود تولیدکننده باید از ذخایر خود استفاده کند یا نهاده از بازار آزاد خریداری کند که این موضوع قیمت تمام شده تولید را افزایش می دهد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه موظف هستند که با توجه به دریافت نهاده، جوجه یکروزه را با قیمت مصوب از طریق تشکل ها به مرغداران توزیع کنند و در صورت کمبود اجازه واردات جوجه را برای رفع چالش فعلی دهند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید