پایگاه خبری بلومبرگ با انتشار گزارشی مدعی شد بازرسان آژانس انرژی اتمی در سال ۲۰۲۰ به صورت سرزده از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند.

بازدید سرزده بازرسان آژانس در سال ۲۰۲۰ از تاسیسات هسته‌ای ایران

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بلومبرگ در گزارشی مدعی شد بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر ماه ۳ بازدید سرزده از تاسیسات هسته‌ای ایران انجام داده‌اند.

این وبگاه خبری با بیان آن‌که بازرسان آژانس در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) هر ماه ۳ بازدید سرزده از تاسیسات ایران داشتند افزود: «میزان بازدید بازرسان آژانس در سال ۲۰۲۰ نزدیک به تعداد بالاترین بازدیدها در یک سال یعنی در سال ۲۰۱۸ است.»

همچنین این گزارش مدعی شد: «یک پنجم از ۱۶۱ بازرسی آژانس در جهان در سال ۲۰۲۰ را بازرسی از ایران تشکیل داده است.»

بلومبرگ سپس با اشاره به خروج یک‌جانبه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، از برجام و بدون در نظر گرفتن بدعهدی‌های این کشور درقبال توافق هسته‌ای به عدم پای‌بندی ایران به تعهدهای خود اشاره و تاکید کرد: «بازرسی‌های سرزده از تاسیسات هسته‌ای ایران تنها کلید آگاهی از فعالیت‌های هسته‌ای این کشور در این مدت بوده است.»

آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی درباره این بازدیدها آن‌ها را «تصادفی، غیرمنتظره و امکان‌پذیر در هرزمان» توصیف کرده و گفته است چنین بازدیدهایی اثر بازدارندگی در کشورهایی را دارد که این بازدیدها در آن‌ها صورت می‌گیرد.

هفته گذشته چهارمین نشست کمیسیون برجام در وین انجام شد و منابع خبری از آغاز رایزنی‌های فنی برای نگارش پیش‌نویس توافق خبر دادند. این نشست در گراند هتل وین در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های امورخارجه ایران و گروه ۱+۴ برگزار شد.

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، نیز هفته گذشته از نشستی با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، خبر داد و اعلام کرد در این دیدار درباره توافق هسته‌ای ایران به مذاکره پرداخته‌اند.

این در حالی است که به‌تازگی رافائل گروسی تأکید کرده بود که آژانس مذاکرات فنی را به موازات مذاکرات سیاسی در وین با هیئت ایرانی انجام می‌دهد.

همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در گزارشی اعلام کرد نمونه‌های گرفته شده از تاسیسات نطنز غنی‌سازی ۶۳ درصدی اورانیوم را نشان می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید