با توجه به زمزمه‌های اطراف وزیر ارتباطات به نظر می‌رسد با توجه به جوان بودن آذری جهرمی و جدیت شورای نگهبان در اجرای ابلاغیه اخیر خود او نخواسته ریسک کند و مهر رد صلاحیت را در پرونده خود بزند تا به این ترتیب برای ۴ یا حتی ۸ سال آینده شانس رسیدن به کرسی ریاست جمهوری را داشته باشد.

چرا محمد جواد آذری جهرمی از شرکت در انتخابات منصرف شد؟

سلام نو – سرویس سیاسی: محمدجواد آذری جهرمی چهره‌ای است که حرف‌وحدیث درباره ثبت نامش در انتخابات زیاد است. وزیری که عنوان جوان‌ترین وزیر دولت روحانی و یکی از جوان‌ترین وزرای چند دهه اخیر جمهوری اسلامی را یدک می‌کشد و احتمالاً بعد از محمدجواد ظریف شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین وزیر دولت حسن روحانی است.

برخی خبرنگاران و جوانان احزاب مختلف خبر دادند که او امروز راهی وزارت کشور می‌شود و برخی دیگر با تکذیب این خبر گفتند که او دقایقی پیش از ثبت نام در انتخابات منصرف شد.

میلاد علوی، خبرنگار پارلمانی روزنامه اعتماد با اشاره به این مطلب در توییتی نوشت: آذری جهرمی از حضور در وزارت کشور و ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری منصرف شد. سخنگوی شورای نگهبان در وزارت کشور تاکید کرد که کسانی که شرایط را ندارند، در وزارت کشور حاضر نشوند.

سمیرا عالم پناه دیگر روزنامه‌نگاری بود که ابتدا خبر از ثبت نام آذری جهرمی داد، اما در نهایت دقایقی پیش در توییتی نوشت: آذری جهرمی از حضور در انتخابات ۱۴۰۰ منصرف شد.

این در حالی بود که شب گذشته برخی خبرنگاران نزدیک به وزیر ارتباط خبر از جلسه او با جوانان احزاب سیاسی دادند و گفتند که آذری جهرمی آماده حضور در انتخابات می‌شود.

زهیر موسوی با اشاره به این جلسه در توییتی نوشته بود: آذری جهرمی در جلسه با جوانان احزاب سیاسی: حجت جدیدی برای کاندیداتوری بنده برایم ایجاد نشده اما با توجه به اصرارتان مجدداً با صاحب‌نظران و خانواده و بویژه همسرم مشورت خواهم کرد.

ساعاتی پس از انتشار این اخبار سید جمال هادیان، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تلویحا این اخبار را رد کرد و در توییتی نوشت: آذری جهرمی در چند روز اخیر میزبان یا میهمان هیچکدام از احزاب سیاسی نبوده است و اخبار موثق دیدارها یا ملاقاتهای ایشان نیز صرفا از طریق روابط‌عمومی وزارت ارتباطات اعلام می‌شود. در انتخابات پیش رو تلاش برای افزایش  مشارکت مردم دغدغه‌ اصلی است و  همه باهم باید برای آن تلاش کنیم.

با توجه به زمزمه‌های اطراف وزیر ارتباطات به نظر می‌رسد به دلیل جوان بودن آذری جهرمی و جدیت شورای نگهبان در اجرای ابلاغیه اخیر خود، او نخواسته ریسک کند و مهر رد صلاحیت را در پرونده خود بزند تا به این ترتیب برای ۴ یا حتی ۸ سال آینده شانس رسیدن به کرسی ریاست جمهوری را داشته باشد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید