ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در تماس تلفنی با نیکول پاشینیان پیرامون حادثه مرزی در مرز ارمنستان و جمهوری‌آذربایجان گفت و گو کرد.

رایزنی تلفنی پوتین و پاشینیان درباره قره‌باغ

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز جمعه اعلام کرد: رئیس جمهوری روسیه در این گفت و گوی تلفنی خواستار رعایت کامل آتش بس (از طرفین مناقشه قره‌باغ) شد.  

رسانه های ارمنستان به تازگی به نقل از منابع رسمی این کشور در باره پیشروی روز چهارشنبه نیروهای جمهوری آذربایجان  تا ۳.۵ کیلومتر به خاک ارمنستان در یکی از مناطق مرزی خبر دادند 

پوتین خاطرنشان کرد که بیانیه های ۹ ماه نوامبر سال ۲۰۲۰ و ۱۱ ماه ژانویه سال ۲۰۲۱ سران روسیه ارمنستان و جمهوری آذربایجان در وهله اول درخصوص رعایت آتش بس باید اجرا شود.

رئیس جمهوری روسیه همچنین بر عزم طرف روسی برای ادامه تلاش های میانجی گرانه در مورد وضعیت قره باغ و ادامه تماس ها با ایروان و باکو برای تامین ثبات منطقه تاکید کرد.

نخست وزیر ارمنستان نیز با قدردانی از رئیس جمهوری روسیه برای اقدامات روسیه (در مورد منطقه قره باغ) خواستار ادامه گفت و گوها و همکاری سازنده برای حل مسائل باقی مانده از راههای سیاسی و دیپلماتیک شد.  

دو طرف همچنین در خصوص مسائل مربوط به احیای روابط اقتصادی و حمل و نقل در منطقه قفقاز جنوبی گفت و گو کردند.

"جیهون بایرام اف" و "سرگئی لاوروف" وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و روسیه نیز روز پنجشنبه در گفت و گوی تلفنی تنش فعلی در مرز جمهوری آذربایجان  و ارمنستان را بررسی کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، وزیران امور خارجه دو کشور در این گفت و گوی تلفنی در باره تنش پیش آمده در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان تبادل نظر کردند.

وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر ضرورت حل سیاسی و دیپلماتیک هر گونه تنش پیش امده تاکید کردند.

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه آغاز شده ششم مهر ماه سال گذشته توانست سرزمینهای خود از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری اذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید