امانوئل مکرون، رییس‌جمهور فرانسه در واکنش به خبر نفوذ نیروهای جمهوری آذربایجان به خاک ارمنستان، حمایت کشورش را از ارمنستان اعلام کرد.

تاکید فرانسه بر حمایت از ارمنستان در برابر جمهوری آذربایجان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، امانوئل مکرون ساعاتی پیش در توییتی به خبر نفوذ سه کیلومتری نیروهای جمهوری آذربایجان به خاک ارمنستان واکنش نشان داد و ضمن درخواست عقب نشینی نیروهای باکو، نوشت: تکرار می کنم؛ فرانسه در کنار مردم ارمنستان است و خواهد بود.

رسانه های ارمنستان به تازگی به نقل از منابع رسمی این کشور در باره پیشروی ۲۲ اردیبهشت نیروهای جمهوری آذربایجان تا عمق ۳.۵ کیلومتری خاک ارمنستان خبر دادند.

نیکول پاشینیان نخست وزیر موقت ارمنستان صبح دیروز گفت که نظامیان جمهوری آذربایجان تلاش کردند تا دریاچه سِو را به محاصره در آورند. به گفته وی، سربازهای ارمنستانی با "مانورهای رزمی مناسب" به این اقدام واکنش نشان دادند.

وزارت امور خارجه آذربایجان با رد گفته های مقام ارمنستانی اعلام کرد که نیروهای این کشور در حال موضعگیری در مناطق لاچین و کلبجر بوده اند.

"جیهون بایرام اف" و "سرگئی لاوروف" وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و روسیه روز پنجشنبه در یک گفت و گوی تلفنی تنش فعلی را بررسی کرده و بر ضرورت اجرای بیانیه سه جانه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان در باره پایان جنگ در قره باغ را مورد تاکید قرار دادند

جمهوری آذربایجان در جریان درگیری های نظامی ۴۴ روزه آغاز شده پائیز ۹۹ توانست سرزمینهای خود از اشغال نیروهای ارمنستان در قره باغ آزاد کند.

این درگیری های نظامی ۲۰ آبان ماه سال گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری اذربایجان، روسیه و نخست وزیر ارمنستان پایان یافت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید