آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با درخواست جمهوری‌خواهان به منظور لغو مذاکرات وین به علت درگیری‌های اخیر در اراضی اشغالی مخالفت کرد.

مخالفت بلینکن با درخواست جمهوری‌خواهان برای لغو مذاکرات وین

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از پایگاه خبری تایمز اسرائیل، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز پنجشنبه درخواست جمهوری خواهان آمریکا مبنی بر خروج واشنگتن از مذاکرات وین را که با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران برگزار می‌شود، به دلیل درگیری‌های اخیر در اراضی اشغالی رد کرد.

جمهوری خواهان آمریکا پس از تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، ضمن حمایت از رژیم منحوس صهیونیستی در حمله به غزه، با مطرح کردن ادعایی، ایران را به تامین مالی و موشکی حماس متهم کردند و از رئیس جمهور آمریکا خواستند به همین دلیل از مذاکرات وین خارج شود.

وزیر امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت: من در رابطه با دخالت یا عدم دخالت ایران در آنچه [در غزه]رخ می‌دهد پیشنهادی ندارم ...، اما وقتی صحبت از هر نوع فعالیت بدخواهانه‌ای می‌شود که ایران ممکن است در آن دخیل باشد یا نباشد ... فقط تأکید می‌کنم که ما همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند.

بلینکن مدعی شد: یک ایران با سلاح هسته‌ای یا توانایی دستیابی به آن در برهه زمانی کوتاه، ایرانی است که احتمالا با مصونیت به مراتب بیشتری، در اقدامات دیگر ورود خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: بنابراین گفتگوها در وین ادامه دارد تا ببینیم آیا می‌توانیم به توافق متقابل با برجام برگردیم یا خیر، و این ادامه خواهد یافت.

در اوایل روز پنجشنبه، سناتورهای جمهوری خواه آمریکایی نامه‌ای به جو بایدن ارسال کردند که در آن ادعا شده بود هرگونه تخفیف تحریم‌ها با بازگشت به برجام، به ایران کمک خواهد کرد تا بودجه حماس را که از روز دوشنبه بیش از ۱۶۰۰ موشک و سایر پرتابه‌ها را به اراضی اشغالی شلیک کرده است، افزایش دهد.

در این نامه به سرپرستی سناتور مارکو روبیو و امضای همه جمهوری خواهان سنا به جز شش عضو آمده است: "ما از شما می‌خواهیم که فوراً مذاکرات با ایران را خاتمه داده و روشن شود که تخفیف تحریم‌ها اعمال نخواهد شد. انجام این کار تعهدی راسخ نسبت به نزدیکترین متحد ما در منطقه است. "

پیشتر، بایدن طی این تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر حق تل‌آویو برای دفاع از خود تاکید کرد و با حمایت از حملات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به فلسطینیان در شهرهای اشغالی و نوار غزه، ادعا کرد: امیدوارم این تنش‌ها به زودی کاهش یابد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید