یک قربانی اسیدپاشی در برنامه تلویزیونی «محاکات» به ذکر خیر کارگردان فیلم پرحاشیه «عصبانی نیستم» پرداخت؛ فیلمی که مدتها توقیف بود.

ذکر خیر کارگردان فیلم توقیفی در رسانه ملی!

به گزارش سلام‌نو، سیدمحسن مرتضوی که به همراه همسرش زهرا خدام به برنامه "محاکات" شبکه دوم آمده بود به خاطر یک سوءظن گرفتار اسیدپاشی شد. 

مرتضوی توسط همکاری کم شنوا که به‌اشتباه گمان می‌کرد او مزاحم تلفنی خانواده‌اش است، گرفتار اسیدپاشی شد و شش ماه در کما بود تا درنهایت با حمایتهای همسرش توانست به زندگی برگردد. 

سیدمحسن مرتضوی که چندین عمل جراحی مختلف را پشت سر گذاشته تا بتواند قدری از سوختگیها را ترمیم کند، بعد از بازگشت به زندگی، اقدام به راه اندازی انجمن احقا نموده است. 

این قربانی اسیدپاشی در برنامه تلویزیونی "محاکات" گفت: آنچه بعد از اسیدپاشی تجربه کردم قابل توصیف نیست چون تا مدتها باید با ماسک، زندگی می‌کردم و کافی بود ماسک را بردارم تا شاهد طعنه و کنایه باشم. 

وی ادامه داد: واقعا برایم قابل هضم نیست که برخی تا یک قربانی اسیدپاشی را می‌بینند فکر می‌کنند ما حتما گناهی مرتکب شده‌ایم که چنین عقوبتی را می‌چشیم! 

مرتضوی با اشاره به راه اندازی انجمن احقا گفت: کم نیستند جراحان پلاستیکی که بی هر گونه چشمداشت به ترمیم اعضا و جوارح قربانیان اسیدپاشی می‌پردازند.

 خودم دکتر کمال فروتن را کنار خود داشتم که تاکنون صدها عمل جراحی برای قربانیان اسیدپاشی انجام داده. 
مرتضوی افزود:  با کمک دکتر کمال فروتن و همسرم زهرا خدام و همراهی رضا درمیشیان توانستیم انجمن احقا(حمایت از قربانیان اسیدپاشی) را راه بیندازیم. 

وی ادامه داد:  درمیشیان که خودش فیلم "لانتوری" را درباره قربانیان اسیدپاشی ساخته برای انجمن احقا هر کاری در توانش بود، انجام داد و واقعا بی هر گونه انتظار همواره کنارمان بود و بد نیست اینجا از او قدردانی کنم که جزو هنرمندان دلسوز ایران است. 

این قربانی اسیدپاشی در پاسخ به منصور ضابطیان مجری "محاکات" درباره فعالیتهای احقا گفت: فارغ از کمک به بازیابی جسمی و روحی قربانیان اسیدپاشی، سعی کرده ایم کارگروه فرهنگی در انجمن به راه بیندازیم. 

وی ادامه داد: در این کارگروه انجمن، کارهای هنری میکنیم و حتی گروه تئاتری داریم و چندین تئاتر اجرا کرده‌ایم و همچنان برنامه‌های متنوعی داریم برای اجرای نمایشهای مختلف و امیدواریم که بتوانیم شرایطی فراهم کنیم برای ضبط و پخش این تئاترها از تلویزیون. 

گفتنی است برنامه تلویزیونی "محاکات" به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد حوالی ۲۳ از شبکه دوم سیما روی آنتن می‌رود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید