نشان یازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران (ایسفا) به داریوش مهرجویی کارگردان مطرح و پیشکسوت سینمای ایران اهدا شد.

اعطای نشان ایسفا به کارگردان مطرح ایرانی

به گزارش سلام نو به نقل از سایت تخصصی ایسفا، در یازدهمین دوره جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران، نشان ایسفا به سینماگر صاحب‌نام کشورمان داریوش مهرجویی اهدا شد.

در متن لوحی که به همراه این نشان، به این فیلمساز برجسته تقدیم شد، آمده است: «جناب آقای داریوش مهرجویی، شما با حضورتان به سینمای ایران اعتبار دیگری بخشیدید و بر پرده نقره‌ای نقش و نگار تازه‌ای زدید. نگاه ریزبین خود را به دل جامعه بردید و آینه تمام نمای مردم این سرزمین شدید. فیلم‌هایتان در جانمان نقش بستند و شخصیت‌هایتان بخشی از زندگی ما شدند، گویی آن‌ها را زیسته‌ایم پس همچون پاره‌ای از وجودمان دوستشان می‌داریم. حضور مستمر و مداوم شما در عرصه فیلمسازی، علیرغم همه ناملایمات و بی‌مهری‌ها بزرگترین آموزه برای تمام نسل‌هاست».

نشان ایسفا یک جام جهان نماست که با دو ورقه برنز و با خط میخی تزئین شده و برگرفته از منشور ملل کورش است و هر سال در مراسم پایانی جوایز ایسفا، به یکی از مفاخر سینمای ایران اهدا می‌شود.

پیش از این نشان ایسفا به سینماگرانی همچون عبّاس کیارستمی، ناصر تقوایی، رخشان بنی‌اعتماد، کیانوش عیاری، بهرام بیضایی، خسرو سینایی، امیر نادری، سهراب شهیدثالث و پرویز کیمیاوی اهدا گردیده است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، امسال مراسم اهدای جوایز این رویداد به صورت آنلاین برگزار شد و نشان ایسفا توسط محمدرضا جهان‌پناه از اعضای هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه ایران و به نمایندگی از اعضای ایسفا به داریوش مهرجویی اعطا شد.

داریوش مهرجویی از فیلمسازان و پیشگامان موج نوی سینمای ایران و خالق آثار ماندگاری چون «گاو»، «هامون»، «پری»، «بانو»، «دایره مینا»، «اجاره‌نشین‌ها»، «سنتوری» و… است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید